Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Goede naam voor Harry Potter browser-based game

Ik ben van plan een browser based Harry Potter game te maken, maar ik weet niet welke naam ik moet kiezen. Ik wilde eerst zweinstein.com doen, maar die bleek bezet te zijn. Ik wil een toepasselijke, creatieve naam, maar hij moet wel makkelijk te onthouden zijn en mag geen cijfers of streepjes bevatten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om suggesties geven gemakkelijker te maken: heb je al nagedacht over copyright? Je zou niet de eerste zijn die aangeklaagd wordt vanwege een url die inbreuk zou maken op intellectueel eigendom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies wat ik ook dacht suzyq.. ik denk dat dit nogal problematisch wordt, niet alleen bij de naam van de site, maar bij het hele spel..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een voorbeeld aan www.zweinsteindigitaal.com.
Natuurlijk wordt er geen copyright geschonden door termen uit een boek te gebruiken. Zweinstein Digitaal is al meerdere jaren online, en heeft nog nooit dit soort problemen gehad. Kan het me ook niet voorstellen eigenlijk.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou eerder iets apart kiezen als dreuzels.com ofzo. Of moet het een internationale naam zijn ?
Chips, die bestaat al.....tja, zo kun je werkelijk alle HP-termen wel gaan uitproberen natuurlijk en kijken welke namen niet bezet zijn. Als is er vaak nog wel een (goedkopere) .nl of .eu-extensie te krijgen.

Maar voor het nut heeft een domein te claimen, is het natuurlijk leuk als je al minimaal een beetje fatsoenlijk spel hebt om mee te komen ; ik denk dat ik daar primair mijn aandacht op zou richten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een naam is ook heel belangrijk. Ik kan niet een naam van 50 tekens verzinnen terwijl het een geweldig mooi spel is. Dat werkt niet. Dreuzels.com bestaat bovendien al lang.
Suggesties geven is echt meer dan genoeg!

Andere antwoorden (1)

Gruzielegame.com

Een idee is ook om een fabeldier wat J.K. Rowling verzonnen heeft te nemen en maak dan dat tot je
game-naam.
Er is een apart boekje over fabeldieren uitgekomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gruzielegame valt me niet echt lekker in de mond. Ik geloof dat ik er eigenlijk wel uit ben. Denk dat ik 'Zweinsveld' als naam ga kiezen.
Als iemand een betere denkt te weten, zijn die alsnog welkom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zwerkveld is misschien ook wel leuk. Dan heb je een combinatie met het belangrijkste spel in de boeken, nl. zwerkbal

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding