Verjaardagskalender maken mbv visual basic 2008.

Ik heb 1 textbox waar de naam in komt, 3 comboboxen 1 voor de dagen van de maand, 1 voor de maanden en 1 om een maand op de kalender te selecteren. Verder heb ik 31 listboxen (voor elke dag 1)

Mijn vraag is: Als ik nu een verjaardag toevoeg aan mijn kalender komt de naam op de juiste dag, maar alle maanden staan dan door elkaar. Ik zou graag willen dat alleen de namen van degene die in de maand van wat combobox3 aangeeft worden getoond.

Weet iemand wat daar de juiste programmeer code voor is?

Ik heb nu: If ComboBox3.Text = ComboBox2.Text Then Naam = Visible = True Else Naam = Visible = False

maar die werkt niet :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
bamibal
12 jaar geleden
Zonder de rest van de source is dat niet te zeggen. Wel even een tip: probeer vanaf het begin al netjes te programmeren. Geef al je controls een betekenisvolle naam.
Als je je sourcecode leest, weet je op een gegeven moment echt niet meer wat combobox3 of listbox17 betekent.
Trouwens: naam = visible = false kan sowieso niet kloppen.

Antwoorden (1)

zoals bamibal al zei, geef eerst alles een juiste naam.
visual studio heeft zelf een kalender functie, kan je die niet gewoon iets aanpassen.
of gebruik Devexpress daarin heb je genoeg scheduling componenten (DX.11.1.Scheduling).
daar zitten alle functies in die je mogelijk nodig zult hebben voor het maken van een "verjaardagskalender".

zorg voor een database waar alles in staat en voer hier een query op uit voor de dagen en maanden.
voor de juiste volgorde van de maanden moet je op datum selecteren en niet op alfabet (alfabet is standaard).