Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je in Word 2007 html-code getoond krijgen?

Een html-pagina die je opent met Word 2007 ziet er gewoon uit en je kunt de tekst gemakkelijk aanpassen. Maar toevoegen, weghalen of aanpassen van html-code lukt niet want ik krijg die niet gepresenteerd.
Hoe kun je de 'view' aanpassen zodat je de html-code gepresenteerd krijgt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is een beetje omslachtiger geworden sinds Word 2003. Het is alleen nog mogelijk om via een omweg de html-code van een word-webpagina weer te geven. Dit doe je met een verborgen knop 'webpaginavoorbeeld'.
Deze knop zit ook niet op het lint, daarom moet je hem toevoegen.

Klik op het Office-bolletje linksboven waar je ook bestanden opent en opslaat. Kies in het scherm dat verschijnt voor 'opties voor word'. Klik hier aan de zijkant op 'aanpassen' en kies opdrachten uit: 'opdrachten die niet in het lint staan'. De opdrachten staan op alfabet, dus ga naar de 'w' en kies voor 'webpaginavoorbeeld' en klik op toevoegen.

Nu staat de knop bovenaan je scherm toegevoegd aan je werkbalk snelle toegang.Klik daar op en je word-document wordt geopend in je standaardbrowser. Als dat Internet Explorer is dan klik je in IE op 'beeld' en 'bron' en dan opent hij een scherm waarin je de html-code kunt inzien.

Nogmaals, een beetje omslachtig, maar ik heb geen snellere manier gevonden. En als je de knop eenmaal hebt toegevoegd dan is het ook weer niet zo heel veel werk.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je uitvoerige antwoord klopt helemaal. Bedankt hiervoor.
Helaas ben ik nog niet geholpen, want ik kan de tekst nog steeds niet editten.

Andere antwoorden (3)

Je kan beter voor het bouwen van websites zeker geen Word gebruiken. Gebruik liever een programma zoals Dreamweaver (betaald) of Kompozer (gratis)

Toegevoegd na 27 seconden:
De HTMLcode die wordt achterlaat is echt een ramp te noemen...

Toegevoegd na 36 seconden:
De HTMLcode die wordt achterlaat is echt een ramp te noemen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk is Word niet gemaakt om websites te bouwen. Je kan wel het basisprogramma "Wordpad" (dat iedere Windows-computer heeft) gebruiken, indien je niks nieuws wilt installeren.

Uiteraard moet je al je documenten wel opslagen met het bestandstype .htm of .html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn WORD-versie (niet 2007) is het als volgt:
klik op "HTML-broncode" in het menu "beeld". (Optie is alleen beschikbaar als je document een html-pagina is)

Indien bij je niet werkt:
kies HELP functie (toets F1) en toets als vraag: HTML bron
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding