Hoe werkt een conditional comment voor css IE6?

n.a.v. mijn vorige vraag werkt dus nu mijn site in de meest gangbare browsers die mijn site bezoeken, alleen nog niet met IE6. Hiervoor heb ik wel tutorials gevonden voor conditional comments, maar die krijg ik niet werkend. Ik zou dus iets van

bij in de head van mijn pagina moeten zetten, en dan wat niet werkt in een apart ie6.css bestand moeten vervangen voor wat anders ofzo? Dat laatste heb ik geprobeerd met achtergrondkleuren in plaats van de afbeeldingen, in een apart ie6.css bestand, maar dat werkt dus niet. Hoe moet ik dit dus doen?

Toegevoegd na 51 minuten:
Ik heb net geprobeerd om hem achteraan te zetten, en heb nu dit:
href="index.css">
type="text/css" media="screen">

media="screen">

Maar werkt na uploaden nog steeds niet. Misschien ligt het aan de h1 style die ik daarvoor gebruik?

Toegevoegd na 3 uur:
Probleem is opgelost. Antwoord is te lang om in de toevoeging te plaatsen ivm met maximale aantal tekens, maar zie reactie op Rose voor het antwoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je link naar het alternatieve css bestand moet wel na de ander links komen (ze worden op volgorde verwerkt, dus 'het laatste telt')

Toegevoegd na 15 minuten:
Moet je link dan wellicht

zijn?

M.a.w. waar heb je ie6.css staan?

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik zou sowieso alle css bestanden in dezelfde map (css) zetten, dat houdt het wel zo overzichtelijk.

Toegevoegd na 27 minuten:
Je gebruikt de verkeerde streepjes (je moet het minteken gebruiken in

Toegevoegd na 28 minuten:
dus: (Lees meer...)
rose
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
Tja, dan moet het aan de inhoud liggen, zou je denken. Kun je de inhoud van ie6.css en het relevante (te overschrijven) deel van eerdere css files hier neerzetten?
rose
12 jaar geleden
Maar het moet zijn
en niet (hier sluit je het commentaar weer af...)
conditonele instructies
Dacht ik althans...
rose
12 jaar geleden
Heb je ook nog een stuk html?
rose
12 jaar geleden
ik denk trouwens dat je background: none; moet toevoegen in ie6.css aan #tabel .rowa.
rose
12 jaar geleden
Dat je nog style gegevens in je td hebt staan verklaart een hoop, dat wordt immers weer later verwerkt dan je style-sheets. Eigenlijk is dit niet de geeigende manier om dit te doen. Je zou in je tag helemaal geen style moeten hebben, dat moet in je index.css staan. En dan moet de link naar het css bestand toch echt in de header. Dit mag dan werken, het is niet correct.

Andere antwoorden (1)

Zou moeten werken. Waarom het niet werkt.. Zet je dit statement wel NA je de andere CSS definieert?