In welk(e) programma('s) kan ik het beste een brochure ontwerpen?

Ik heb vrijwel het gehele Adobe CS5 pakket werkend.

Welke programma's kan ik het beste gebruiken om een professionele brochure te ontwerpen?

En is er ergens nog informatie wat mij kan helpen tot het ontwerpen? Ontwerp voorbeelden heb ik zelf al.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Indesign is inderdaad het beste. Een tip: gebruik een werktekening van een online drukker om zeker te zijn dat je bestand straks ook makkelijk drukbaar is. Voorbeeld van een redelijk standaard A4 brochure formaat: https://mooze.nl/staticfiles/zip/a4_staand_brochure.zip Meer werktekeningen van formaten kan je volgens mij hier wel vinden: https://mooze.nl/hulp/werktekeningen#collapseBrochures

Het beste antwoord

Adobe indesign is ideaal voor het opmaken.

Echter, als je een professionele brochure wilt maken, en je weet niet welke software je moet gebruiken kan je wellicht beter een profi vragen dit te doen..

Toegevoegd na 36 seconden:
Hier kan je een cursus volgen: http://www.zelfstudie.be/cursus-indesign.php

Toegevoegd na 20 minuten:
Wat is InDesign?

Met Adobe® InDesign® CS5.5 ontwerpt u aantrekkelijke paginalay-outs voor drukwerk of digitale distributie met behulp van geïntegreerde creatieve functies en nauwkeurige controle over typografie. Voeg interactiviteit, video en audio toe om eBooks en overige digitale publicaties nog boeiender te maken.

http://www.adobe.com/nl/products/indesign.html?promoid=BPBWV
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik zou zelf photoshop gebruiken, dit is gewoon erg makkelijk en je kan het ook zo weer aanpassen
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf heb ik altijd Illustrator gebruikt, omdat dit een duidelijk overzicht geeft van alle onderdelen die in je ontwerp staan. Je kan makkelijk de formaten zien, en alles wordt altijd automatisch omgezet in vector. Ook maakt illustrator alles wat je importeert zacht, dat wil zeggen dat je nooit pixelachtige foto's of plaatjes krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ook zeggen Illustrator, alleen zelf doe ik dit soort dingen met photoshop omdat ik hiermee handiger en beter bekend ben.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Photoshop en Illustrator zijn beide programma's welke onmisbaar zijn bij het maken vector en pixel afbeeldingen. Deze heb je nodig om een professionele brochure te maken. Indesign is het programma waarmee je de brochure zelf maakt. Het voert veel te ver om e.e.a. uit te leggen, maar op het net zijn vele start tutorials te vinden.
Google eens op : tutorial indesign cs5
Beheersing van het engels is wel een pre.

Suc6