Hoe maak ik met Ajax of een andere dynamische taal een website met kolomen waarbij je in elke kolom items kunt aanmaken die je kunt slepen naar kolom

Dus je maakt een item 1 aan kolom 1 en die kun je dan "slepen" naar kolom 2, 3, 4 of 5..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ajax staat voor 'Asynchronous
JavaScript and XML' en dient voor requests naar een webserver te sturen zonder je pagina te herladen.

Ajax heb je dus niet nodig voor wat jij wilt.

Het principe werkt zo:
Je maakt een event handler voor als er op het item word geklikt, als de muis word versleept, en wanneer de muis word losgelaten.

Als de muis beweegt controleer je of de muis is ingedrukt:
zo ja = Zet de locatie van het item op de plaats van de muis.
zo nee = Doe niets.

Zo lijkt het dus of je het item kan slepen

Check deze website eens voor een tutorial:
http://luke.breuer.com/tutorial/javascript-drag-and-drop-tutorial.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnx

Andere antwoorden (2)

Hier staat de basis user interface:
http://diffusedreality.com/content.html

Dat kan je ev koppelen aan een ajax call waarin je de coordinaten wegschrijft naar een database, zodat de volgende keer deze user dezelfde pagina getoont krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ajax is scripten wat je met javascript doet