Hoe maak je een MMORPG?

ik zou zelf graag een MMORPG maken maar ben best wel jong (16) en heb niet zo veel geld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

veel tijd en geduld, kennis van programmeren :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ze ook vaak downloaden, maar kwalitatief is dat gewoon vaak erg matig spul. Kan vaak wel eens veiligheidslekken bevatten. Het ligt er overigens aan wat voor MMORPG. Een Habbo-kloon kost veel geld....

Toegevoegd na 32 seconden:
Ik raad aan om het gewoon helemaal zelf te programmeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je maakt een MMORPG op de zelfde manier als elk ander programma.
Je hebt:
1. Een programmeertaal nodig.
2. Veel geduld.
3. Veel ervaring.

De meest gebruikte programmeertaal voor games is c++.
Je gebruikt ook een graphics library om alle graphics te renderen.
De meest gebruikte voor 3d games zijn:
Opengl ( gratis )
direct3d ( van microsoft )

Je hebt ook een programma nodig om je graphics in te maken.
Meest gebruikte zijn:
photoshop
3ds max
maya

Met al deze programmas kan je al een simpel spel maken.
Voor een MMORPG( wss de moeilijkste soort van alle spellen ) heb je veel meer nodig, een netwerk library, je server die alles afhandelt + je client die met de server communiceert en een database om alles in te saven.

MMORPGS zijn zo ingewikkelt dat ze qua budget niet moeten onderdoen voor hollywood films.

Een voorbeeld van WoW( meest gespeelde mmorpg )
13250 bladeservers
75000 CPU cores
112.5TB RAM
1.3PB of data
4600 employers working for WoW
Patch 3.1 used up 4.7PB of data sent to players
245 people in the test team
so far 180.000 bugs have been found and solved
WoW is 5.5 million lines of code, written in C++ and LUA
2056 game masters
340 billing masters for payment problems

Dus als je echt een MMORPG wilt maken, kan je beter beginnen met simpele games als pong, tetris en dan proberen een multiplayer er van te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als eerste multiplayer kan je gemakkelijk pong of boter kaas en eieren maken.
voor iemand met een half jaar ervaring in programeren moet dit wel binnen een dag of een week mogelijk zijn.
Begin eerst met een simpele programmeertaal te leren. Eenmaal je daarmee weg bent kan je verder gaan en een moeilijkere leren.

Ik zou beginnen met Actionscript 3.0 en Flash te leren. Dan begin je met simpele spelletjes te maken en naarmate je verbetert in het ontwerpen van spelletjes en het coderen ervan. Kan je proberen naar Java over te stappen.

Je kan dan weer simpele spelletjes maken maar dan met Java en dan met der tijd evolueren in kennis. Eens je het coderen en ontwerpen onder de knie hebt kan je met enkele vrienden misschien je eerste grote project starten.

Bedenk eerst wat je wilt maken en teken je personages uit op papier. Werk het daarna uit op de computer en alles coderen.

Een spel wordt niet op 1 dag gemaakt en vergt veel inspanning en kennis. Ook is doorzettingsvermogen nodig. En bedenk ook wel dat je niet direct aan de top zal staan met games zoals Runescape, World of Warcraft en League of Legends.