Je maakt een MMORPG op de zelfde manier als elk ander programma.
Je hebt:
1. Een programmeertaal nodig.
2. Veel geduld.
3. Veel ervaring.
De meest gebruikte programmeertaal voor games is c++.
Je gebruikt ook een graphics library om alle graphics te renderen.
De meest gebruikte voor 3d games zijn:
Opengl ( gratis )
direct3d ( van microsoft )
Je hebt ook een programma nodig om je graphics in te maken.
Meest gebruikte zijn:
photoshop
3ds max
maya
Met al deze programmas kan je al een simpel spel maken.
Voor een MMORPG( wss de moeilijkste soort van alle spellen ) heb je veel meer nodig, een netwerk library, je server die alles afhandelt + je client die met de server communiceert en een database om alles in te saven.
MMORPGS zijn zo ingewikkelt dat ze qua budget niet moeten onderdoen voor hollywood films.
Een voorbeeld van WoW( meest gespeelde mmorpg )
13250 bladeservers
75000 CPU cores
112.5TB RAM
1.3PB of data
4600 employers working for WoW
Patch 3.1 used up 4.7PB of data sent to players
245 people in the test team
so far 180.000 bugs have been found and solved
WoW is 5.5 million lines of code, written in C++ and LUA
2056 game masters
340 billing masters for payment problems
Dus als je echt een MMORPG wilt maken, kan je beter beginnen met simpele games als pong, tetris en dan proberen een multiplayer er van te maken.