Flash probleempje

Hallo,
Ik probeer iets met flash uittevogelen maar het lukt niet helemaal dus ik dacht ik vraag het hier gewoon :)

Eerst heb ik een formuliertje gemaakt simpel gezegd.

Naam |_____|
Leeftijd |____| Dit moeten tekstvakjes voorstellen.

en dan een Ok knop dit lukt me ook nog wel.

Dan moet er een tekst komen.

Hallo [Naam].
U bent [leeftijd] jaar.

Nu kan ik er ook wel voor zorgen dat er een tekst tevoorschijn komt. maar niet met die naam en leeftijd. Met Html was mij dit wel gelukt met strings. Dat werkte jammer genoeg hier niet. Is het uberhaupt wel mogelijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (1)

Uit het hoofd:

Ik ga voor het gemak even van ActionScript 2 uit (AS2) en dat alles op 1 frame gebeurt op het hoogste niveau (_root). Dus niet in een MovieClip.

In het propertiesvenster kun je namen geven aan objecten.

Stel:

Layer 1:
Geef de naam textfield bijvoorbeeld de naam: txtName
Geef de leeftijd textfield de naam: txtAge
Geef de ok knop de naam: btOk

Maak ook nog een texfield aan voor de ouput text, en geef het de naam: txtOutput.

Layer 2 (noem de layer bijvoorbeeld 'actions')
In de eerste frame van 'actions' maak je de volgende actionscript:

_root.btOk.onRelease = function() {
_root.txtOutput.text = '
Hallo ' + _root.txtName.text + ',
U bent ' + _root.txtAge.text + ' jaar.
';
}

Zou moeten werken, als het goed is.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het stukje actionscript in de 'action' layer (naam van de layer doet eigenlijk niet terzake hoor, 't is voor het overzicht handig) zorgt dat er een funcite wordt uitgevoerd zodra de btOk losgelaten wordt na een klik (onRelease).

De functie zorgt ervoor dat de text waarde van het txtOutput veld wordt gevuld met jouw voorstel, inclusief de waarden van de andere velden. Dit gebeurt door met de + operators de waarden in de string (de tekst tussen de ' tekens) te plakken.

Toegevoegd na 8 minuten:
In dezelfde functie zou je de waarden van de invoervelden ook weer kunnen legen door voor de laatste accolade het volgende toe te voegen:

_root.txtName.text = _root.txtAge.text = '';

Voor de rest verwijs ik je graag naar de volgende sites voor tutorials:

http://www.actionscript.org
http://www.gotoandlearn.com