Hoe maken grote game bedrijven games en programma's? (zie beschrijving)

Ik wil ook wel een programma en game maken, maar ik heb al een keer op de site gevraagd "bestaat er een programma om programma's mee te maken", maar daar kwam als antwoord op "dat bestaat niet". maar ze zouden windows, of GTA san andreas toch ook niet in kladblok in DOS ofzo geschreven hebben...

Toegevoegd na 8 uur:
Ik heb game maker al... maar dat is erg gelimiteerd...

Toegevoegd na 1 week:
PS ik ben de eigenaar van Thijmen games, een game/programma/tool/cursor/wallpaper bedrijf, maar ik zoek de juiste software... ga naar thijmengames.nl.ae om meer informatie te krijgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

ik maak eigen games ze zijn dan niet van die kwaliteit als gta 4 maar het is gemakkelijk en als je t niet snapt dan help ik je er wel mee.
ik stuur effe een foto mee van een game die ikzelf gemaakt heb om je een idee ervan te geven.

Toegevoegd na 1 minuut:
oja ik was vergeten erbij te zeggen/schrijven dat je niet hoeft te scripten,akllleen als je dat wilt en anders haal je de scripts gewoon van het internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Voor het maken van games en programma's kunnen allerlei programmeertalen gebruikt worden.
Er is niet één bepaalde programmeertaal die zonder meer voor alle toepassingen geschikt is.

Ook zal de ene ontwerper meer in C++ kunnen programmeren, terwijl de andere Java expert is.
Vooral om snelle en slimme graphics te genereren zullen er zelfs delen in machinecode geprogrammeerd moeten worden.

Bij een succesvol bedrijf zullen diverse programmeurs met verschillende expertises samenwerken om één game te ontwikkelen, de game is modulair opgebouwd met behulp van verscheidene programma's en daarna gecompileerd om een zo compact mogelijke (en lastiger te ontwarren) machinecode te krijgen.

Zelf programmeren is mogelijk, je moet je dan wel in de een of andere programmeertaal moeten verdiepen.
GTA is dan een wat hoog gegrepen doel, maar boter-kaas-eieren of galgje is met Visual Basic of Pascal of C+ prima in een half uurtje te maken

Toegevoegd na 1 minuut:
(1x "moet" teveel in laatste alinea)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevoeging van hoe ze 'werken' Ze maken bijvoorbeeld een klein programmaatje voor de acties van een persoon. Als ze ergens dan in het 'echte' spel iemand willen laten lopen bijvoorbeeld, kunnen ze Action(Persoon,vak1,vak2,loop) doen (En voor bijvoorbeeld rennen of springen hoef je alleen maar de "loop" aan te passen). Dit scheelt veel tijd en maakt vele codes overzichtelijker. Zo wordt ieder onderdeel 'opgebouwd'. Om te kijken of ergens heen gelopen kan worden kan je bijvoorbeeld Check(Vak1) gebruiken. En met heel veel van deze 'kleine programmaatjes' in een grote code kan je een spel maken. (Tenminste, zo maak ik mijn 'spellen')
Zie bron.

In principe is het zo wel begonnen met software schrijven.
aangezien het werkt op binaire codes allemaal.

Wat tegenwoordig wel het geval is dat ze d.m.v. tekenprogramma's gebouwen, omgeving, personages tekenen en dat dan later toevoegen.

Maar t spel werkend te maken komt het op neer door bestanden te schrijven in programmeertaal.

Als je dat voor je zelf wilt proberen verwacht niet dat je in één avond een stukje werkend heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is ook niet altijd helemaal zo.

Maar Windows hebben ze wel helemaal in code geschreven lijkt me (C++), al doen ze dat denk ik wel in een IDE, het blijft in code.
(Dat verwacht ik, maar dat weet ik niet.)
Dat komt omdat dat het snelste werkt en met minste problemen, omdat dit dicht bij de machine taal staat.
Ze hebben hier wel libraries voor, etc.

Maar de meeste professionele spellen worden in code geschreven en niet in "blokjes" of op welke manier het programma dat de meer beginners gebruiken ook werkt, omdat code sneller werkt, veiliger en meer mogelijkheden heeft.
Maar ... daarvoor wordt meestal wel een game engine gebruikt, graphics engine of wat dan ook, en ook wel eens een tool om het wat makkelijker te maken hiermee te werken.

Als iemand fouten ziet, dan mag je ze best verbeteren :) Bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet zo dat bij elk spel het wiel weer compleet opnieuw uitgevonden wordt. Veel hedendaagse spellen worden gemaakt mede met gebruik van een game engine. Dit is een software tool die meestal door een grote game maker ontwikkeld is. Zo kunnen vooral visuele omgevingen makkelijk opgezet worden. Een van de meest bekende engines is wel de Unreal Engine, als je wel eens spelletje speelt ben je er bijna zeker van dat je wel eens in wereld hebt rondgelopen welke met deze engine ontworpen is. De engine is een hulpmiddel natuurlijk komt er meer kan dan alleen een engine maar een engine drukt wel een stempel op een game, zeker als je kijkt naar de grafische mogelijkheden.

Toegevoegd na 3 minuten:
En er zijn ook helemaal voorgekauwde pakketen om zelf games te maken. http://www.yoyogames.com/make is zo'n voorbeeld. Dit is alleen in geen vergelijk met hoe een echte game wordt gemaakt, je bent nu namelijk heel erg gelimiteerd aan de tools die dit programma biedt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Programmeurs gebruiken een soort kladblok, maar vaak dan ook met wat extra functies ingebouwd. (zoals een compiler en syntax highlighting) Dit noem je een IDE. Eclypse is een erg bekende IDE.

Er is 1 systeem waarbij je niet hoeft te kunnen programmeren, maar waarmee erg mooie en goeie games gemaakt worden. Het is gebaseerd op de Unreal Engine en gratis voor privegebruik. Dus je kunt er wat op proberen! http://www.udk.com/

Als het iets te moeilijk is kan je ook eens gamemaker proberen, maar dat wordt niet proffesioneel gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je denkt aan cod4 ofzo dan gebruiken ze "engines" dat is een programma waarin ze de game maken . maar als je eenmaal een engine gebruikt zit je vast aan bepaalde graphics (bijv hoe realistisch het poppetje loopt) bijv. De cod mw versies zijn in principe hetzelfde allemaal zelfde engine ( ook mw3 ) terwijl battlefield voor hun nieuwe versie een nieuwe engine ebruiken waardoor het mogelijk is dat spel mooier en beter te maken.