Hoe maak je zo'n transparante achtergrond? (zoals zie link in uitleg)

Je heb op deze site: http://www.share4all.com/ een achtergrond, in die achtergrond zit een transparante box (waar het logo enzo instaat), die wil ik graag maken.

Hoe doe ik dat?

ps: Het is html/css

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Met opacity commando:

style="opacity:0.4;filter:alpha(opacity=40)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In dit geval is er gebruik gemaakt van semi-transparante PNG-bestanden als achtergrond van de centrale container.

#top{
padding: 30px 30px 0 30px;
width:960px;
height:28px;
background:url(../images/bg1.png) no-repeat;
}
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Photoshop een klein bestandje opmaken, Vullen met wit! En daarna "Transparantie-Tool" op 50% zetten. Bestand opslaan als .PNG en daarna doormiddel van CSS repeaten.

#divnamehier
{
background-repeat:repeat:
}