Hoe vraag ik met SQL de gegevens op waarbij de 5 en 6 teken een 23 is?

Ik heb bijvoorbeeld in een database een aantal records staan zoals 000023111, 000023113 etc. nu wil ik al deze records met 23 erin op de 5 en 6 positie. Ik ben helemaal vergeten welk sql command ik hiervoor moet gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

select * from TABLE where FIELD GE 23000 and FIELD LT 24000
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het substring commando. Zoek dus in de string een positie op en kijk of deze 23 is. Bij MySQL is het de functie substr()
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je was me net voor.
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is wel aardig, maar werkt bijv niet in Oracle. Met like en wildcards is beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt er dan altijd to_char(substr(... van maken.
select *
from TABEL
where substr(VELDNAAM,5,2) = 23;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik van wildcards

SELECT * FROM `testdatabase` WHERE `Testcolom` LIKE '____23%'