Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bouw je in 'Frontpage 2003' een webpagina op, zodanig dat hij niet verspringt in andere browsers.

Ik ben een amateur webdesigner en merkte dat een pagina (die ik in tabellen heb opgebouwd) er in Internet Explorer anders uitziet dan in Firefox bijvoorbeeld. Cellen verspringen en de lay-out ziet er dan niet meer uit, terwijl in Frontpage 2003 alles netjes naast elkaar staat.
Kan ik dat op een of andere manier 'vastzetten' of zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Helaas is dat niet te doen. Het probleem is dat hoewel er standaarden zijn voor opmaak en coderingen van CSS en HTML, er verschillen zijn in hoe browsers met de stabndaard omgaan. Voor internet explorer (Lees: Microsoft) heeft er een handje van eigen standaarden te willen ontwikkelen. Hierdoor ontstaat de situatie dat Microsoft producten de pagina wel 'correct' lezen, en tonen, en andere niet. Correct hier tussen quotes, omdat de andere browsers eea juist interpreteren..

Testen is het devies. Leer CSS en HTML, en test je pagina's in verschillende browsers. Overigens: Probeer zo min mogelijk tabellen te gebruiken. Als je alles in CSS doet, kan je snel je hele site een nieuwe opmaak geven, zonder elke pagina aan te moeten passen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Probeer de paginabreedte en hoogte niet in pixels maar in procenten weer te geven.

Dus ipv 650 px breed kies je 80% (of een ander percentage).

Zo wordt de pagina in elke browser, met elke willekeurige schermbreedte op een percentage van het scherm weergegeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt omdat in frontpage bepaalde dingen automatisch gebeuren. Eenmaal op het web werkt dat niet meer. Ik zou je eerder een programma als Dreamweaver aanraden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden