Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

probleem met website frames

hoi

ik heb een probleem met mijn website..
ik had al een homepage: http://thijsdesigns.v3host.be/
maar ik wil nu met frames gaan werken: http://thijsdesigns.v3host.be/UntitledFrameset-6.html
maar zoals je ziet zitten er nog witte randen, en links kun je scrollen:(
dit wil ik weg hebben..
weet iemand hoe dit moet?
of kan ik de frames misschien nog op een andere manier indelen fzo? bijvoorbeeld alleen een midden en een hoofd frame?

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
915
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is dan zegmaar de index en vanuit daar link ik naar de frames:


Untitled Document









<body><br /></body><br />
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was zou ik niet met frames gaan werken. Er zijn veel meer nadelen dan voordelen.
1: Het is een verouderde manier.
2: In elke browser ziet het er weer anders uit.
3: Het is niet goed voor je SEO.
4: De laadtijd gaat omhoog, omdat er elke keer weer iets van 5 pagina's tegelijk geladen moeten worden.
5: Tijdens het laden kan het voorkomen dat éen frame eerder is dan de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nouja ik wil zeg maar dat als ik op een menu item(die heb ik nog niet maar dat komt nog:P) druk dat er dan maar een stukje van de hele pagina wordt geladen(dus zonder de sidebars ende header) is hier ook een andere oplossing voor?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt hetzelfde bereiken met html & css, zonder frames te gebruiken. Maar het is opzich geen slechte oefening, altijd goed om te weten hoe frames werken!

Om te beginnen:
- Het is even geleden maar met frameset geef je een 'set van frames' aan.
- cols = columns = kolommen
- rows = rijen
- * = variable grootte die zo groot is als je browser is

Wat jij wilt maken is een frameset van 3 verticale frames, waarin het middelste frame een set van 2 frames is, maar dan horizontaal. Dus je layout ziet er zo uit:















Je hoeft volgens mij enkel in de eerste frameset aan te geven dat je geen frameborders en framespacing wilt. Als het niet werkt kun je het ook proberen toe te toevoegen bij de andere frameset and bij je frames.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding