Ik wil een website maken voor verhuur van een vakantiewoning. Wat heb ik nodig en hoe pak ik het aan?

Voor de verhuur van een vakantiewoning wil ik een website maken, waarin in ieder geval de volgende zaken beschikbaar moeten zijn:

uiteraard een menu
mogelijkheid om foto's te laten zien
aanvraagformulier
beschikbaarheidskalender

Ik ben totaal blanco op het gebied van website ontwikkeling. Wat heb ik nodig aan tools om een website te maken en kan ik eventueel gebruik maken van standaard templates waar bovenstaande zaken al standaard in zitten?

Uiteraard heb ik naar info gezocht, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil me er best in verdiepen en het hoeft ook niet helemaal gratis (liefst wel natuurlijk), maar ik ben op zoek naar een begin waar vandaan ik verder kan werken.

paulus811
12 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Heb je wel is gekeken op micazu.nl? is een groot nederlands platform dat wordt ondersteund door dreizen. En het mooiste is nog, je hoeft geen commissie af te dragen zoals bijvoorbeeld bij Belvilla. Je blijft dus alles in eigen hand houden, je kan zelf beslissen of je wel of niet aan iemand wil verhuren en welke periode.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Goeie tip, dank je! Ik heb even snel gekeken en een vast abonnementsbedrag spreekt me wel aan.
paulus811
12 jaar geleden
Dit lijkt me een prima oplossing. 10 puntjes zijn voor jou.

Andere antwoorden (4)

Er zijn speciale websites voor het verhuren van vakantiewoningen, het kost minder moeite en het is meestal gratis of een kleine prijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je @daan666, bovendien worden die bestaande websites gevonden op google, en de jouwe waarschijnlijk minder (of niet)
eventueel: google sites, je eigen internet aanbieder, of een van de vele anderen die er zijn.
paulus811
12 jaar geleden
Ik heb er even naar gezocht en inderdaad zijn er verschillende aanbieders. Maar het blijft ook dan lastig om te bepalen bij welke partij je bij aan moet sluiten. De een is gratis, maar vraag 10% per boeking en bij de ander betaal je 16 euro per maand. Los van het geld vind ik het lastig om 'zo maar' iets te kiezen. Wel een +, want het scheelt hoe dan ook werk.
Een website is niet zo even gemaakt. Ik heb zelf een opleiding van 4 jaar hiervoor gevolgd. Want je moet niet alleen een website maar je moet ook hoog in google komen. De enigste mogelijkheid is dan een gratis subdomein bij een website zoals webs.com een voorbeeld van zo'n subdomein is vakantiewoning.webs.com. Hoop dat je hier iets aan heb.

Al wil je echt een website leren maken moet je naar w3schools.com gaan en html en CSS gaan leren en daarna nog een layout gaan maken ect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Hi Gameshadow, dank voor je antwoord en sympathieke PM (die hou ik in gedachten). Om enkele jaren te studeren om een website te maken gaat me te ver, maar je hebt wel een punt dat je er met alleen een website niet bent. Als niemand je vind, heb je nog niks. Wat ik niet begrijp is dat iedere kruidenier en cafe tegenwoordig een eigen website heeft. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar enorme bedragen voor hebben betaald of zelf daar heel lang voor gestudeerd hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt, maar het hoeft helemaal niet duur te zijn al kan je de juiste mensen. ;)
Soms leveren die dure bedrijven niet eens goed werk.
Dit had ook een kennis van mij, die heeft 5000 euro betaald voor een website en dat bedrijf had niet eens de tijd genomen om keywords bij google neer te zetten zijn site werd dan ook niet gevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleine opmerking: w3schools.com is een onofficiële site, niet geliëerd aan het W3C consortium, vol fouten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik en velen die ik ken hebben het via w3schools geleerd. Het zit misschien vol fouten als je alles ga kopieëren en plakken. Maar het is de bedoeling dat je het lees, het begrijp en daarna zelf uitvoer zonder te spieken. Als je hier een website heb gemaakt kan je gewoon een html foutenherkenner eroverheen halen en corrigeer de fouten.
Hallo,

Wat je in ieder geval nodig hebt is een domeinnaam, hosting en een ontwerp.

Als je interesse hebt kan ik al deze zaken voor je regelen voor 99,- p/jaar, 26,- p/kwartaal of 9,- p/maand.
Dit is dus incl. een domeinnaam, de hosting en de opzet van de website.

Voor voorbeelden van websites kun je kijken op:
www.gadgets4men.nl
www.flytouch3.nl
www.gratistetrisspelen.nl
Klik hiervoor op 1 vd bronnen

Mailen kan op info@gadgets4men.nl

Dennis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je meer wilt weten over het wel of niet hebben van een eigen website voor je vakantiehuis, dan kun je hier meer lezen: https://www.huisjetehuur.nl/vakantiehuis/blog/verhuren/gevonden-worden-zonder-website/is-website-nodig-om-een-vakantiehuis-te-verhuren--30012/
Een eigen site wordt minder snel gevonden dan de site van een online vakantiehuizen-site. De kunst is om niet te veel te betalen voor zo'n site. Bij HuisjeTeHuur betaal je per jaar 24 euro en verder geen commissie over de verhuur. Ook ben je daar vrij om alle gegevens te vermelden, zoals sitenaam, telefoonnummer, etc. Dus geen kleine lettertjes of hoge kosten.
een jaar geleden