Online/offline html code voor live radio stream?

Ik ben bezig geweest met een forum te maken, het lukt ook allemaal enzo, en heb chatbox ect. en ik heb eindelijk de live radio kunnen maken! maar nu zit ik met een probleem, want ik kan die radio niet altijd laten draaien dus ik was vanplan een soort ding te maken waar je kan zien of de stream nog online is dus als hij aan staat moet er iets zijn zoals
Music Player status: Online
en als ik m uit heb staan online dus naar offline veranderd;

Ik werk met proboards.com (best veel ervaring mee)
en ik weet niet of het nodig is maar dit is mijn site:

http://hardstyl3.proboards.com/index.cgi
(muziek player staat automatisch aan dus zet je geluid uit :)
-- stream site http://www.listen2myradio.com/ ----
(ik heb een omweg gemaakt op m'n site zodat je niet naar die site hoeft, misschien dat die site nodig is)

Weet iemand een code hiervoor? bedankt :D

Toegevoegd na 30 minuten:
Ik heb nu een code gemaakt die het best wel goed doet, alleen gaat hij niet naar offline wanneer ik hem uit zet T_T, iemand een oplossing :D?

Toegevoegd na 19 uur:
Iemand vertelde me dat als je muziek draait op je site je auteurs rechten schend :S is dat zo? ik heb stichting buma/stemra al gebeld maar ik was net 5 min na sluitingstijd: ik ga het soizo morgen weer proberen, maar wat is het beste om nu met m'n site te doen? de stream heb ik al verwijderd

en nog een vraag: is het maken van mixen en op youtube zetten dus ook verboden T_T want dat deed ik vroeger en ik weet niet of ik die ook moet wissen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel zo dat je de rechten om uit te zenden officieel moet hebben voor het runnen van een radio stream. MAar in de praktijk ga je daar pas problemen mee krijgen als je heel veel bezoekers genereert en verdiend aan advertentie inkomsten. Mixen op youtube zetten is niet verboden geloof ik. Ik heb er immers al honderden gezien die niet verwijderd zijn. Al is het altijd wel netjes om de bronmuziek te vermelden in de omschrijving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is waar ogierepier!

Het beste antwoord

Ik gebruik er dit voor dan kunnen ze hem zelf af of aan zetten.

Wel even dit veranderen en je eigen muziek inzetten

http://dl027.zshare.net/stream/6d401c9ff563b2b2cd2ccddbd9d19f2a/1290748285/83142644/Toots%20Thielemans-Silent%20night-Kerstmis.mp3

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb niet zoveel verstand van het controleren van de status van een stream, maar ik weet wel zeker dat je er met html alleen niet komt.

Als jij vaste tijden hebt dat je de radiostream online hebt, dan kun je met een serverside scriptje, bijvoorbeeld met php gewoon de stream weergeven als je je bezig bent en iets als "Stream is offline" weergeven als de stream offline is. Je zult de headers moeten controleren als je de link van de stream opvraagt. Of een scriptje schrijven waarmee je zelf de stream off en online kunt zetten. Maar ik krijg de indruk dat je daar niet zoveel ervaring mee hebt.

Wat je kunt doen is iemand met ervaring met PHP zoeken en vragen of hij je daarmee kan helpen. Of via Google zoeken met de zoekwoorden, ik ga ervanuit dat je een shoutcast stream runt, "shoutcast check of streamn online is" of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even een tip
ik had ook een ooit een stream lopen bij hun..
alleen is het wel van belang of het betaalt is of niet.
als het gratis is zal je er weinig aan hebben ben ik bang.

als je ervoor betaalt stuur dan eens een ticket in.
ze willen je echt wel verder helpen ermee.
misschien dat ze zelfs al kant en klare codes voor je hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb m al in m'n site gekregen zonder hulp van hun dus ga ik er vanuit dat het zonder hun ook moet lukken ;D toch bedankt ;) ik betaal nooit ergens voor lol