Wat is een goeie programmeertaal om te leren. Ik ken html, php, css en flash (AS). Veel van deze gedeeltelijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (7)

Javascript. Maar zou je niet eerst met html, css en php doorstuderen zodat je die goed onder controle hebt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er vanaf wat je ermee wilt doen. Ik zie dat je voornamelijk webgerichte talen (markup en scripting) kent. Javascript is nog wel handig; om kleine dingen te scripten en als je actionscript kent zul je veel bekende dingen tegenkomen. Verder is Ruby misschien wel interessant voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan je ook aanraden om je te verdiepen in de geävanceerdere kantjes van mysql, samen met PHP een zeer krachtig duo.

Een nbasiskennis van JavaScript is onmisbaar voor een webdeveloper, maar als je, net zoals ik, JavaScript vaak wat omslachtig geschreven vindt, moet je eens een kijkje nemen bij JQuery. Als je dan nog geävanceerder wil gaan, is xml het bestuderen waard, voor efficiënt omgaan met data.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met PHP kom je een heel eind op weg als je de 'betere' site wilt bouwen. Vooral als je MySQL erbij leert. Dan kan je database gerelateerde sites maken. De kennis die je al hebt kan je allemaal gebruiken in PHP scripts.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enerzijds wil ik mij aansluiten bij een aantal voorgangers met te zeggen dat je wellicht het best kunt streven naar een betere beheersing van de 'talen' die je noemt (CSS is geen programmeertaal, immers en in strikte zin HTML ook niet.).

Maar als er één programmeertaal is die in het rijtje nog ontbreekt, dan is dat JavaScript.

JavaScript is een client-taal, die door de browser wordt uitgevoerd en waarvan je, o.a., bij Ajax gebruik van maakt. Maar ook om allerlei kleine effecten te bereiken en je pagina (inter)actief te maken zonder dat er opnieuw contact met de server nodig is. Ook kun je met JavaScript bij het versturen van formulieren een eerste (safety)controle uitvoeren.

Met andere woorden, je volgende taal moet JavaScript worden...
rose
13 jaar geleden
html 5 is de toekomst zeggen ze he

Toegevoegd na 40 seconden:
althans, op mijn studie dan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JavaScript is een goede toevoeging om je sites meer dynamischer te maken voor de gebruikers. Je zou kunnen overwegen om bijvoorbeeld een framework zoals jQuery te gebruiken. Hiermee kan je vele veelgebruikte functies op een makkelijkere manier aanroepen en verwerken.