Hoe kan je nagaan hoe groot je website is? Ik doe de upload via dreamweaver. Wat is de beste methode om deze te verkleinen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

De beste en snelste manier om te zien hoe groot je website is, is gewoon op je eigen computer in bijvoorbeeld Total Commander kijken hoe groot het hele pakket is dat je wilt uploaden.

De enige manier om hem kleiner te maken (zonder pagina's te schrappen) is vooral te zorgen dat je afbeeldingen niet groter in je map zitten dan dat je ze gebruikt. Nadeel is dan ook wel dat gebruikers de foto's niet groter kunnen bekijken, wat bijvoorbeeld niet zo'n goed idee is als je met thumbnails werkt.

Tekst neemt niet zo heel veel plek in ; plaatjes wel. Vooral niet-verkleinde mega-foto's die je niet eens op één scherm op 100 % kunt bekijken vreten ruimte en zijn nergens voor nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En kan je de grootte op de een of andere manier ook checken via dreamweaver? Wie weet hoe? De afbeeldingen die ik gebruik zijn verkleind, en de foto's uit het foto-album staan op een externe site (enkel hyperlink). Het betreft de site users.telenet.be/ingeborgfansite
Nog een goeie manier is om de afbeeldingen allemaal op te slaan als .jpeg. Je kunt (als je bijv. met Photoshop of Gimp werkt) de kwaliteit best een beetje omlaag schroeven voor je met vervelende vervormingen zit! Let er goed op dat je fotos/ afbeeldingen op 72DPI (dots per inch) staan en de kleur op RGB. Als je afbeeldingen transparantie hebben (bijvoorbeeld afgeronde hoekjes, zoals op deze site veel gebruikt word) dan kun je er voor kiezen om de afbeeldingen met PNG op te slaan. Alles wat dan transparant is zal dan niet wit worden, zoals met jpeg.