Hoe maak je in excel een grafiek met kans ?

in excel heb ik: hokje met verwachte tijd (64 min.) en een hokje met deviatie (5.2 min). Nu wil ik een grafiek waarin
op de x-as, tijd staat, en op de y-as de kans dat het is voldaan. Bv. bij 60 min hoort een kans van 22% (Z= -.76)
Hoe maak ik zo'n grafiek ? Je bespaart me tijd en een zwaar wordend hoofd ;). Gr

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je de deviatie ook in de grafiek? want zoals ik het nu lees is het de verwachte tijd op de x en de z waarde op de y as klopt dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee verwachte tijd (64) is het gemiddelde. op de x-as gewoon tijd (bv van 60 naar 70 min. Dan op de y-as niet de z-waarde, maar de bijbehorende kans (bv bij tijd= 60 hoort kans = 22%). Gr

Antwoorden (1)

In excel kan je grafieken maken op basis van reeksen van data.

Die zal je dus eerst moeten maken.

Bijvoorbeeld zet in kolom A de tijd
Zet in kolom B de gewenste waarde
(je kan daarvoor de excel formule NORM.VERD gebruiken)
zet boven de waardes de kopjes tijd en kans.

Vervolgensmaak je daarvan een grafiek

Selecteer die gegevens. Ga naar het menu / invoegen / grafiek, selecteer daar het type "spreiding" met verbindingslijntjes. Klik op voltooien
en je hebt je grafiek