hoe kan ik maken met HTML dat als je met select, februari invult, je maar 28 dagen ziet?

Kan hier weinig over vinden op internet.
Ik heb dus een select element met date en een select element met month. Ik heb nu standaard bij dag, 31 opties. Maar hoe maak je het zo, dat als februari is geselecteerd, je maar 28 opties ziet? en met een schrikkeljaar 29?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou gebruiken gaan maken van een Calendar Popup.

Zo weet je zeker dat er geen niet bestaande dagen geselecteerd zullen worden.

Als je het heel slim doet, dan zorg je dat die popup verschijnt op het moment dat mensen in het invoerveld klikken.

Zorg er wel voor dat je serverside validatie erop gooit. Ze kunnen de datum namelijk nog wel handmatig veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In dit geval hoef je niet het wiel opnieuw uit te vinden. Ik stel voor dat je 1 invoerveld gebruikt waaruit een minikalender verschijnt als pop-up. Dit valt met 1 regel code al te realiseren als je het JQuery framework embed op je webpagina mét de toevoeging van JQuery UI.

JQuery UI bevat de Datepicker widget. Deze helpt de gebruiker heel gebruiksvriendelijk bij het selecteren van een bepaalde datum. Deze kun je helemaal zelf vormgeven. Zelf bepalen bijvoorbeeld of weeknummers ook getoond worden. Daarvoor moet je de documentatie even goed doornemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een javascript functie maken die afhankelijk van de maandkeuze opties weghaalt of toevoegt aan je dag select. Dat is dan geen stricte html oplossing, maar zo heb ik het ooit gedaan...

Maar als je geen jaar weet blijf je natuurlijk wel met die 29 zitten....

Toegevoegd na 59 seconden:
Mijn oplossing is te uitgebreid om hier neer te zetten, maar ik kan het je wel mailen. Mocht je dat willen neem dan contact op via PB.
rose