Hoeveel geld kan je vragen voor een website? (Zie uitleg)

Ik ben een webdeveloper met 4 jaar ervaring. Ik ken niet alle programmeertalen, maar ik kom goed uit te voeten. Ik weet dat de prijs van een website af hangt van het gene dat een klant wilt. Maar hoeveel kan je gemiddeld vragen voor een website die je als particulier maakt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (5)

Het is ook afhankelijk van wat voor site het is.
Een site die afhankelijk is van het verkopen van producten.
Een site die afhankelijk is van de reclame op de website.
Een site waar gebruikers voor betalen.
Een persoonlijke/hobbyist website.

Gemiddeld zal de site verkocht kunnen worden voor ongeveer 1000 euro.
Voor een persoonlijke/hobbyist website zou ik minder vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat uit van een redelijk uurtarief. Zeg, 35 euro als je alles formeel doet en je er van moet leven. Dat vermenigvuldig je met het aantal uur dat je er aan zal moeten werken. Dan kom je op een bedrag uit.

Voor een simpele 3 pagina's website waar je geen ontwerp hoeft te doen maar gewoon een huisstijl toepast ben je dan voor 200E klaar. Voor een grote site met CMS en custom-made onderdelen kan je dan in de duizenden euro's uitkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt af van de complexiteit en (dus) de hoeveelheid werk.
Hangt er een database achter, zit er een content managementsysteem is, moet je beheertools maken, 1 of meer talen, webformulieren, mash ups etc. etc. ?
E.e.a. begint bij eur. 1600,--
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De factoren van de site hebben bovenstaande mensen al genoemd zie ik, dat klopt ongeveer wel. Doe je het bij een (groot) professioneel bedrijf dan begin je bij 2000-3000 euro, doe je het bij een klein (kan ook professioneel zijn) bedrijf dan zit je rond de 800-1500. Maar dan heb ik het over een simpele website met 7 pagina's contactformulier + CMS.

Voor meer informatie kun je contact met me opnemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor kleinere bedrijven die zelf ook e.e.a. willen aanpassen aan een site, maak ik vaak gebruik van Joomla en Wordpress.

Hiermee kun je snel en eenvoudig een site opbouwen, zit een geintregreerd CMS systeem in en toch kun je volledig origineel in het ontwerp zijn.

Voordelen:
- snel
- goedkoper
- professioneel

Nadeel:
- Afhankelijk van derden als het om bugs gaat
- Steeds integreren met je eigen templates

Desondanks heb ik tijd gestoken in het maken van Custom Wordpress sites en deze lever ik voor een prijs van € 500,00 ex BTW eenmalig. Hosting staat hier los van.