Waarom krijg ik de melding: beperkte of geen verbindingsmogelijkheden?

Even wat informatie:
Als ik een kabel aansluit op mijn laptop, doet deze het wel. Wanneer ik deze op mijn computer aansluit, doet deze het niet. Ik kan als ik de instellingen handmatig instel wel pingen naar de router en mijn laptop maar niet naar google, of iets anders.
Als ik het op de internet netwerkkaart probeer, staat er verbonden. Gewoon met 100Mbps. Als ik dan naar het tabblad ondersteuning toe ga en bij details kijk, staat er niks bij eigenschap en niks bij waarde. Als ik dan naar de router ping, geeft hij aan: de doelhost is niet bereikbaar.
Als ik IP gegevens handmatig instel, stond er eerst volgens mij netwerkkabel is niet aangesloten maar nu staat er nog steeds gewoon verbonden. Als ik bij de details kijk, staat er niks en als ik ipconfig /all doe, staat er niks aan ip, dhcp of dns.
Even wat er ongeveer staat:
windows ip configuratie:
Hostnaam .......... sn 03932620280
primair dns achtervoegsel : (leeg)
knooppunttype : broadcast
IP routering ingeschakeld : nee
wins proxy ingeschakeld: nee

Ik heb er een externe netwerkkaart ingezet. Dan geeft hij weer: Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.
Bij ip staat dan: 169.254.64.144 en bij subnetmask 255.255.0.0
De kabel is meteen aangesloten op Thomson TG789vn. Als ik daar op kijk, zie ik de computer wel. (het mac adres zeg maar, bij ethernet.)
Het gaat om Windows XP Home edition, SP3.
Windows firewall staat uit.

Computer had wel eerst problemen met opstarten maar dat is nu verholpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer het eens met andere kabel. het lijkt erop dat je utp kabel stuk is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of het is een winsock2 beschadiging, in dat geval zie link en voer de stappen uit:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;811259
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks! Die 2e werkte. Als je het als antwoord doet, heb je 10 punten erbij

Het beste antwoord

Het kan ook zijn dat je computer op dat moment een te zwak signaal van de router ontvangt.
Dit hoeft niet meteen per definitie aan de router te liggen.

Ikzelf had ook last van dat probleem. Om het op te lossen heb ik een soort USB-stick gekocht waarmee het ontvangsignaal van de router sterker wordt, zodat je computer dat signaal beter kan ontvangen en dus ook minder problemen heeft met het Internetverbinden.
Deze "USB-stick" is te koop in de meeste elektronicawinkels, als je uitlegt wat er aan de hand is zullen ze ook meestal met deze oplossing aankomen.
Door je computer op te starten, wat je zelf ook aangeeft, kan de computer bij het opstarten wél een zwak signaal doorkrijgen, waardoor hij op dat moment wel verbinding maakt en op andere momenten niet.

Wat ook het probleem kan zijn is dat er in de buurt van je router/computer een bepaalde stoorzender is, waardoor het signaal verzwakt wordt, in dat geval ligt het probleem bij de stoorzender. Door deze stoorzender, de router of de computer te verplaatsen kan op deze manier het probleem verholpen worden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je router lijkt de problemen te veroorzaken. . heb je deze een reset gegeven? ik heb ook dagen gezocht naar het probleem voor ik dit bedacht. . heb de router trouwens ook verplaatst. .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een andere router werkt die ook niet.
Nieuwe installatie van de computer werkt wel. (op andere schijf getest) maar fix liever de huidige schijf
Ik heb wel eens iets vergelijkbaars meegemaakt, dat was wel aan een glasvezelverbinding, maar misschien geld het in jouw situatie ook.

Het idee was om 10/20 minuten te wachten voordat je weer verbinding probeert te maken, je modem heeft even tijd nodig om weer een nieuw IP adres te krijgen.