kpn levert een belachelijk trage snelheid die ze niet beloofd hebben, kan ik nu me abonnement opzeggen?

ik heb meerdere malen gebeld en het lukt gewoon niet om de snelheid stabiel te houden. ik kan niet eens met een webcam meer een normaal gesprek voeren zelf bellen via skype kan niet meer normaal.

ze komen hun belofte niet waar. kan ik nu mijn abonnement opzeggen om die reden?

Toegevoegd na 2 uur:
ze hebben mij ook beloofd om 8 MegaByte en gezegt dat het sneller is dan de kabel ziggo. die 20 MegaBit hebben.
ik heb mij laten vertellen dat 8 MegaByte 64 MegaBit is. Nu ik weer een paar keer gebeld heb krijg ik van personeel bij kpn te horen dat het megabyte is. later kreeg ik iemand die mij ging helpen met de verbinding op orde te brengen en zei mij dat het megabit is. ik ben hier best boos om.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ja. Volgens hun algemene voorwaarden zou dit moeten kunnen.

Heb je thuis vaste bekabeling? Of een draadloos netwerk? Het kan ook zijjn dat je thuis een storing hebt op je draadloze netwerk. Zorg dat je dat eerst uitsluit, door bv eerst met een kabeltje naar je modem te verbinden, en te kijken of dat verschil makt. Tevens kan je je verbinding testen:
http://www.speedtest.net/

De voorwaarden zeggen:

http://www.kpn.com/allevoorwaarden/Algemene-voorwaarden-Internet.htm
http://www.kpn.com/web/file?uuid=4e4d07d2-ffb4-4f39-a782-d4b13189942d&owner=e6505b36-fec2-4ca0-bbc6-feb131001cde

4.4 Indien, met inachtneming van het bepaalde in artikel 4, lid 6, Diensten afwijken van de
desbetreffende Dienstbeschrijving of zich anderszins een storing of kwaliteitsverlies van de
Diensten voordoet, staan aan de Contractant slechts de in de Dienstbeschrijving omschreven
verhaalsmogelijkheden open, op voorwaarde dat de Contractant de afwijking, storing of het
kwaliteitsverlies van de Dienst gemeld heeft overeenkomstig het bepaalde in artikel 7, lid 4. Deze
verhaalsmogelijkheden worden, tenzij expliciet anders is vermeld, op basis van de duur van de
storingsprocedures bepaald. Indien in de Dienstbeschrijving geen melding wordt gemaakt van
enige verhaalsmogelijkheid, dan beperken de verhaalsmogelijkheden van de Contractant zich tot
het recht de desbetreffende Dienst te beëindigen indien de kwaliteit van de Dienst gedurende een
periode van drie opeenvolgende kalendermaanden wezenlijk is verslechterd of de Dienst
gedurende meer dan tien (10) opeenvolgende kalenderdagen in het geheel niet beschikbaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De vraag is of het wel aan de KPN ligt.
Vanaf de binnenkomst van het signaal kun je zoveel fout doen wat het signaal verzwakt.

Zorg ervoor eerst zeker te zijn dat alle kabels en apparaten juist zijn aangesloten met juiste kwaliteit kabels en stekkers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat gewoon via bijvoorbeeld speedtest eens een langer tijd metingen meelopen met je computer.
Als je een account hebt kan je de geconstateerde metingen in grafiekvorm printen. Verder zou ik eens aan de KPN vragen wat de afstand is vanaf de centrale tot jouw aansluiting.
In mijn geval was dat nl dik 3 km en dat gaf een boel signaalverlies.
Hierop heeft KPN in de wijkcentrale een nieuwe aansluiting gemaakt voor mijn adres waarna de snelheid zichtbaar toenam.
Succes met de ellende