Kan ik google laten tutaeren?

Google plaatst "u" als ze mij bedoelen. Hierdoor krijg ik een oud gevoel en heb liever dat er "jij" te lezen valt.
Kan ik dat ergens instellen?

Stupido getyped: tutaeren = tutoyeren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oeps, dat geeft resultaten waarna ik pas iets moet plaatsen. Dank voor je terechtwijzing.

Het beste antwoord

U kunt natuurlijk ook uw voorkeur instellen op Afrikaans:
Wanneer jy klaar is, kan jy jou voorkeure stoor en terugkeer om verder te soek. Let wel: voorkeure kan net gestoor word as jou blaaier koekies aanvaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wenk: Soek net vir Afrikaans resultate. Jy kan jou soektaal by Voorkeure spesifiseer.
;-) Leuk, kan ik ook kijken of plakkies Afrikaanse flipfloppers zijn. http://wegtydskrif.co.za/toerusting/storie/35
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aanvaar jou blaaier koekies?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lukt me niet blaaier koekies te vertalen en te verifiëren. Maar ik accepteer cookies als je dat bedoelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ondanks de twijfel met firefox. is mijn gevoel toch deze: +10

Andere antwoorden (4)

Het is niet gebruikelijk voor een bedrijf om een gebruiker met je, of jij aan te spreken...

Hi doet dit bijvoorbeeld wel, maar vind dat helemaal niets. Wat nu als de klant dit niet wilt?

Het is veel veiliger om iemand met u aan te spreken. Want wat als de gebruiker nu 76 jaar oud is? Moet die zich dan maar voor jou aanpassen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, daar is Google niet op ingesteld. Vergeet niet dat het een van oorsprong Engelstalig bedrijf is, dat pas in een later stadium ondersteuning voor andere talen heeft ingebouwd.

Het Engels maakt geen onderscheid tussen 'u' en 'jij'; en het is voor de vertalers ook niet mogelijk om nieuwe teksten toe te voegen (de software zou immers niet weten wanneer die nieuwe tekst te gebruiken).

Zodoende is ervoor gekozen om het veiligere 'u' te gebruiken, (en terecht, zoals Starbless duidelijk maakt).

Tutoyeren is dus momenteel geen optie binnen de interface; ik zou zeggen, dien een verzoek in! (Maar laat het wel een optie zijn, dat ze niet meteen iedereen gaan beje- en jijen!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wat voor je gevonden!
Foxreplace add-on voor firefox!

Vervangt automatisch een woord in een ander woord.

Dan stel je hem zo in dat hij overal waar u of uw staat, je of jouw neerzet. Het werkt perfect.

U moet er wel voor zorgen dat het woord waar hij op zoekt tussen spaties staat, anders gaat hij ook andere woorden aanpassen zoals account -> accojent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn nu creatieve reacties, waar je iets aan hebt, duidelijke +1 :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd hele duidelijke +1! (heb ik helaas nog niet genoeg punten voor)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@AMG, hoe bedoel je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar in feite tutoyeert Google je nog steeds niet - dat bakt FF er van, op aanwijzen van jezelf ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang ik er niet gaat uitzien als Marijke Hellwegen is deze krijg een jonger gevoel tip uitermate doeltreffend.
Het gebruik van u is een vorm van respect.
In de zakenwereld is het heel gebruikelijk dit te gebruiken. Het is een manier om zakelijk te kunnen blijven.