Mijn YouTube en Chrome denken dat ik in Israël ben. Hoe pas ik dit aan naar Nederland?

Op youtube krijg ik Israëlische advertenties en op Wordpress Dashboard zie ik alleen maar pageviews uit Israël (van mijzelf denk ik). Ik heb op youtube handmatig aangepast naar Nederland alleen ik krijg nu weer buitenlandse advertenties. Mijn IP adres is wel gewoon in Nederland. Hoe kan dit? En hoe pas ik dit aan?

SingingCoyote13
3 jaar geleden
maak je gebruik van een vpn of proxy overigens ?
een vpn maskeert je ip adres
studentchemischtechnologie
3 jaar geleden
Nee maak ik geen gebruik van

Antwoorden (1)

Je huidige locatie wordt geschat op basis van verschillende bronnen, afhankelijk van de beschikbaarheid ervan. Deze bronnen worden samen gebruikt om te bepalen waar je bent:
Je apparaatlocatie
Je gelabelde plaatsen
Je locatiegeschiedenis
Je eerdere activiteit in Google-producten
Het IP-adres van je internetverbinding (een vereiste om internet te gebruiken)

Als je zoekt op Google, kun je onderaan de resultatenpagina zien hoe je locatie is geschat. Hier kun je (ook) je locatie wijzigen in Nederland.
Je zoekgeschiedenis verwijderen kan ook helpen:
https://windowsreport.com/browser-different-country/
SimonV
3 jaar geleden
studentchemischtechnologie
3 jaar geleden
Ja dat was het! Bedankt!