Hoeveel mensen zijn er betalend lid van een online platform?

Ik ontwikkel een online lidmaatschap op een tijdschrift en vraag me af hoeveel mensen daar mogelijk geïnteresseerd in kunnen zijn.

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik ben het daarin wel met je eens, alleen gaat het om het digitaliseren van het tijdschrift inclusief app, sociaal platform en persoonlijk profiel, recensies lezen, op de hoogte blijven van evenement enz. En om te onder zoeken hoeveel lezers dat zou trekken moet ik ergen feiten vandaan halen die hier aan gerelateerd zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Er zijn niet zo veel online tijdschriften waar je voor moet betalen. Dat is geen gat in de markt hoor. Waarschijnlijk zoeken mensen naar een gratis alternatief. Veel kranten hebben ooit een poging gedaan om een betaal abonnement voor hun website in te voeren. Is nooit wat geworden.

Adverteerders zoeken. Dat is de beste oplossing.

Het bovenstaande gaat niet op als het om porno gaat. Dan word er meestal goed betaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoort bij jouw marktonderzoek. Wat je kan doen is honderd mensen vragen of zij voor een online platform betalen en je kan vragen of ze interesse zouden hebben voor een lidmaatschap op jouw online tijdschrift. En dan kan je bereken hoe groot je doelgroep is.