Ze wilden yourtube.com (=jouw TV) hebben, maar die domeinnaam was al bezet, dus toen hebben ze maar voor youtube.com gekozen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

You = jij / jou
Tube = een verkort woord voor televisie

Dus Jouw televisie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tube komt van beeldscherm dus heel kort gezegd you -> jij-> tube->beeldscherm. Dus "jij zet iets op het beeldscherm"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een 'tube' was vroeger een essentieel onderdeel van een televisie: de beeldbuis. Het woord 'tube' wordt in sommige Engelstalige gebieden ook gebruikt voor de TV als geheel.

Het stukje 'You' lijkt me duidelijk: het is tv die van jezelf is, door jezelf gemaakt, je kiest zelf wat je kijkt etc.