Is het bekent hoeveel informatie er op internet te vinden is?

Misschien uit te drukken in GB of TB of wat dan ook.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

2 dingen die ik weleens heb gehoord of gelezen.
Het is aan jou of anderen om te beoordelen of het broodje-aap-verhalen zijn of niet. Ik weet het niet.

- Google beweert dat ze maar een fractie van het internet in kaart kunnen brengen, ondanks dat er tientallen robots de hele dag niets anders doen dat het internet afstruinen.

- Het gedeelte van het internet dat jij en ik, vrij kunnen bezoeken is maar een heel klein stukje van het internet. Veel instanties, bedrijven etc, schermen alles af, dmv password e.d. Dat gedeelte is veel groter dan het openbare gedeelte.

Wat m.i. geen onzin is, is dat een mensenleven te kort is om het hele internet te bekijken, hoe snel je ook doorklikt.
Kortom: de hoeveelheid informatie op internet is niet meetbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, dat is niet bekend. Nu ik dit aan het typen ben, zijn er alweer honderden pagina's bij te komen! Het is dus niet te meten en al zeker niet bij te houden hoeveel informatie er op internet staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kleine aantekening. Er zit een wezenlijk verschil tussen data en informatie. Begin jaren 90 vorige eeuw was het nog behapbaar met enkele gigabytes voornamelijk tekst.

Tegenwoordig komen er continue films, audio en andere bestanden bij en worden hele harddisks van vele Gigabytes online gezet.

Kortom het is een moment opname en puur een wilde gok.