Op welke site worden alle twitter berichten bewaard?

Toegevoegd na 11 uur:
Ik denk ook aan sites die de berichten kopiëren, waardoor alle ooit gemaakte berichten terugvindbaar zijn, dus ook de tweets die door iemand zelf al verwijderd zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

Die worden op servers bewaard.
In dit geval: op de servers van het bedrijf twitter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Daarnaast worden de berichten van Twitter ook wel gekopieerd met bijv RSS waardoor je deze op meerdere sites terug kunt lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is "welke site". De "site van Twitter" vind ik eveneens niet direct terug via tools van dns e.d. maar dat is wellicht ook de bedoeling?

Sinterklaas komt toch ook immers uit Spanje?

Ik zelf weet het niet, en ben nochtans redelijk thuis op dat vlak. Voor zover ik vermoed in dit soort gevallen, staan meestal de hoofdservers in de V.S. (probeer maar eens in WIN-RUN/UITVOEREN 'tracert www.twitter.com' en je komt al snel op IP-regio 129.250.28.XXX en 128.241.YYY.XXX uit), maar wellicht gebruiken ze ook wel backupservers op andere continenten om snelheidsredenen). Vergeet niet dat totnogtoe Amerika de baas blijft op het vlak van alles van domain name services, en persoonlijk vind ik dat nog steeds de allerbeste plaats.

11 ms 12 ms 11 ms 212.3.237.53
15 ms 13 ms 13 ms ae-4-4.ebr1.Amsterdam1.Level3.net [4.69.136.254]

57 ms 31 ms 14 ms ae-12-51.car2.Amsterdam1.Level3.net [4.69.139.13

16 ms 15 ms 14 ms verio-level3-ge.Amsterdam1.Level3.net [213.244.1
]
16 ms 15 ms 16 ms ae-0.r23.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [129.250.4.1

127 ms 99 ms 114 ms as-0.r21.asbnva01.us.bb.gin.ntt.net [129.250.2.1

179 ms 178 ms 175 ms as-3.r20.snjsca04.us.bb.gin.ntt.net [129.250.2.1

184 ms 183 ms 190 ms ae-2.r20.mlpsca01.us.bb.gin.ntt.net [129.250.5.6

185 ms 185 ms 281 ms mg-1.c20.mlpsca01.us.da.verio.net [129.250.28.81

170 ms 164 ms 173 ms 128.241.123.213
175 ms 168 ms 175 ms 128.242.245.229
165 ms 171 ms 193 ms 128.242.245.244

Toegevoegd na 11 uur:
Toevoeging 04/10/2010 11h38:

Het antwoord vind je ook deels terug in de voorwaarden die je 'ondertekent' bij het intekenen op dit soort diensten, zie http://twitter.com/tos

Dus:

Twitter Inc.,
795 Folsom Street
San Francisco, CA 94107

maar... servers zelf staan voor zover ik checkte een heel eind verder in zowel dezelfde staat als in een andere staat want na een telefoontje gisteren met een collega naar vlakbij in San Francisco (ja, door jouw vraag dus) en met aanmelding van mij als journalist die zijn brongeheim kan en op aanvraag moet garanderen, kreeg ik meteen antwoord dat de locatie van de 'vermoede servers' daar een redelijk 'publiek roddelgeheim' is. Dus een paar telefoontjes actieve daden stellen en je weet evenveel als ik (dat geldt voor bijna alles overigens en werkt de menselijk arrogantie ook wat tegen waar ik soms ook aan lijd). PS: Beveiliging is inderdaad kwadraat van wat wij in België gewoon zijn, om niet te zeggen buitensporig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Domme min. Als je het niet snapt moet je je er niet mee bemoeien. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mh75: Ik snap het wel hoor. Zit in de beveiliging qua informatica en ben al actief sinds de jaren 1980 hierin. Maar ik lok graag dit soort reacties uit. Ik deed trouwens heel bewust mijn eerste communie en geloof nog steeds in de hostie, los van alle wetenschapsgeloof en mijn rationele kant die in zekere zin atheïstisch is. De versleuteling via Twitter is een van de beste die ik totnogtoe leerde kennen! Er zijn ook heel wat raid-controllers op minstens vier niveaus en de servers staan ook fysisch heel zwaar beveiligd, nog veel zwaarder dan bijv. de ASP-parken in België waar bijv. de gegevens staan van bijv. het boekhoudpakket C-Logic dat ik (onder andere ook) verdeel. Voor wie het echt wil, kan ik eens een geleid bezoek organiseren om te snappen hoe dat werkelijk beveiligd is maar dan krijg je een wel zeer complex antwoord op de vraag i.p.v. een eenvoudig (wat meestal gevraagd wordt in www.goeievraag.nl).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
" Vergeet niet dat totnogtoe Amerika de baas blijft op het vlak van alles van domain name services, en persoonlijk vind ik dat nog steeds de allerbeste plaats." Hoe dat zo? Ik zou ze liever wat linkser land zien. Dan kan je bijv. alle seks-sites VERPLICHTEN het .xxx domein te gebruiken. Vervolgens is het voor scholen een fluitje van een cent om dat uit te filteren. Dat scheelt wereldwijd tientallen- zo niet honderden miljarden aan filterapparatuur, filtersoftware, filterarbeid, arbeidsbesparing.
twitter berichten worden niet op een site opgeslagen,
dit gebeurd in een database die middels programmeercode
de gegevens uitspuugt.

De domeinnaam heeft een uniek ipadres deze is gekoppelt middels een dns of nameserver aan een internetserver, de hoster heeft vervolgens de taak deze server online te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt gevraagd welke site de berichten opslaat. Dan is het antwoord simpel.

"Geen enkele site slaat berichten op. Dat doet de server"

Een schakelaar geeft ook geen licht.
Een schakelaar stuurt een lamp aan, zoals een site een Server aanstuurt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is laag bij de grond. Een schakelaar kan indirect licht geven. Namelijk door een schakeling te activeren. Dus een site kan ook berichten opslaan, via een commando op de 'site' die via een actieve programmeertaal de getypte tekst op een server opslaat. Als u surft naar mijn site www.logocom.be, dan zult u merken dat uw veiligheidssysteem in het verweer moet gaan en als u dan doorgaat (er is niets mis met die site), zult u ook merken dat de rechter muisknop ook rare antwoorden geeft. Want consequent zeggen dat een site niets doet, betekent eigenlijk dat er ook niets zou opstaan. Alles staat immers op de server, en het is de browser die de hypertext leest en omzet op uw pc. De site op zich bestaat dus eigenlijk niet en in die zin een schakelaar ook niet. De server slaat trouwens ook niets op. Het is het magnetische of optische materiaal die dat doet via een schrijfkop aangestuurd door een stappenmotor op een bepaald toerental door de controller gestuurd die geactiveerd wordt door de verlaagde stroom en de signaalpulsen die vanuit het moederbord en via de CPU en het werkgeheugen komen enzovoort enzovoort. Een mens denkt ook niet in die zin, en levende materie bestaat ook uit dode materie. Eigenlijk spreken we ook niet, want we de klanken die we uitbrengen zijn ook nonsens... in zekere of onzekere zin. Liefs van een mede-muggenzifter om de vraagsteller niet te veel te bruskeren en te stimuleren verder vragen te stellen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PS: Hakuna matata is Swahili voor "don't worry, be happy".