Mijn PC kan vaak geen verbinding maken met de router. Alleen als ik de router even uit het stopcontact haal, is er daarna weer verbinding.

Hoe kan ik voorkomen dat ik steeds dit soort exercities moet uithalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Ik had dat probleem ook. Toen heb ik met de klantenservice van de router gebelt (in mijn geval Belkin) en die hebben samen met mij over de telefoon de instellingen van de router geupdated. Ze zeggen je stap voor stap wat je moet doen en sindsdien doet ie het weer prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovenstaand is een oplossing, echter vaak is het euvel dat je op het zelfde kanaal zit als iemand anders (als het draadloos is. Jullie drukken dan elkaars signaal weg, wat zorgt dat de verbinding wegvalt. Dus je kan overwegen even het kanaal te wijzigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kan ik dan "even" het kanaal wijzigen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gaat gewoon je router in en onder draadloos kun je kiezen tussen kanaal 1 t/m 13, deze wijzig je in een ander kanaal. En slaat het op.