Als je in Google iets opzoekt staat er achter iedere link 'ln cache'. Wat betekent dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

Dat Google de pagina opgeslagen heeft in een cache, een opslagplaats. (Kopie gemaakt tijdens een bezoekje aan die pagina, dus die cache kan verouderd zijn.)
Soms kan dat handig zijn om te gebruiken, bijvoorbeeld als de originele link niet (meer) werkt (soms is de pagina via de cache dan nog te raadplegen) of als het gaat om een PDF-bestand, bladeren in de cache gaat dan soms sneller.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog even gekeken of Google zelf het niet uitlegt, en jawel:

"Cached links

Google maakt een schermafdruk van iedere ontdekte pagina en plaatst die in een cache, voor het geval de originele pagina niet bereikbaar is. Klikt u op die "cache"-link, dan ziet u de webpagina zoals die was tijdens de indexering door Google. Deze cache is bedoeld om een indruk te geven of deze pagina overeenstemt met uw zoekactie.

Als een cached-pagina getoond wordt, wordt bovenaan weergegeven dat het een cached-pagina is en geen actuele versie. Woorden die overeenstemmen met de zoekvraag worden in de cached-pagina gemarkeerd, zodat het eenvoudiger is om te bepalen of deze pagina relevant is voor uw zoekactie.

De "opgeslagen" link zal ontbreken voor sites die niet in de index opgenomen zijn of waarvan de eigenaars ons gevraagd hebben de opgeslagen inhoud te verwijderen."

http://www.google.nl/intl/nl/features.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat betekend dat de geheugen van de browser gereserveerd is voor eerder geladen web-pagina`s. De inhoud van deze pagina`s worden door de browser onthouden om ze sneller te laten verschijnen op het moment dat de je ze opnieuw opvraagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cache
De door een zoekmachine opgeslagen versie van een webpagina. Zowel Google als MSN en enkele andere zoekmachines maken gebruik van een cache functie. In de praktijk worden hiermee twee doelen gediend: het biedt gebruikers van een zoekmachine de mogelijkheid om een zoekresultaat te bekijken wanneer de desbetreffende webpagina zelf niet beschikbaar is '
Gevonden op http://www.traffic-builders.com/meest-ge
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat het betekent kan je bij de andere beantwoorders lezen. Wat je er aan hebt is dat je zoekwoorden gehighlight worden en dat vooral belangrijk als je een site met heel veel tekst moet doorlezen.