Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe stel je in dat je als je Internet Explorer opent gelijk bij Google komt?

Als ik Internet Explorer open dan kom ik altijd bij Bing. Dat vind ik heel irritant want ik kan beter overweg met Google. Hoe stel ik in dat ik als ik het open gelijk bij Google kom?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
992
dudemeister
6 jaar geleden
IE
gebruik je die nog
levensgevaarlijk

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je Google als startpagina wilt instellen:
Klik in de menubalk bovenin Internet Explorer op: "Extra" (tandwieltje rechtsboven) en dan op "Internetopties".
Vul in het bovenste invulveld in: https://www.google.nl
Klik op "OK".

Bij Internet Explorer is de standaard-zoekmachine altijd Bing - logisch, want dat is van Microsoft.
Als je Google als standaard-zoekmachine in wilt stellen:
Ga daarvoor in het menu (via het tandwieltje rechtsboven) naar Invoegtoepassingen beheren.
Klik vervolgens links in de balk op ‘Zoekmachines’. Je ziet nu alle zoekmachines staan, waarvan Bing op dit moment de enige geïnstalleerde is.
Wil je een extra zoekmachine toevoegen, klik dan onderaan op ‘Meer zoekmachines zoeken’.
Je komt nu in een heel nieuw scherm terecht, waar je diverse invoegtoepassingen kunt kiezen. Zoek de zoekmachine die jij wil (in dit geval Google), en klik daarop.
Je komt nu in nóg een nieuw pop-upscherm. Klik daar op de grote oranje knop ‘Toevoegen aan Internet Explorer’.
Klik vervolgens op Google in het overzicht, en klik "Als standaardinvoegtoepassing gebruiken".
(Lees meer...)
SimonV
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding