Zijn gratis Virusscanners goed?

Ik heb eigenlijk nog nooit een gratis virusscanner gehad. Ik kocht ze namelijk altijd, maar het is me een beetje onduidelijk of er nu écht goede virusscanners zijn die je niet hoeft te kopen, of is dit alleen maar troep en krijg je er nog meer virussen van?
Heeft er iemand ook een voorbeeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Het beste antwoord

Gebruik al jaren AVG. Ben er heel tevreden over.

Heb ook een periode het gekochte Norton gebruikt, maar dat was zeer belastend voor het systeem. AVG is helemaal ideaal.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Scanners zoals AVG en Comodo zijn prima. Ik heb zelf altijd AVG gebruikt, maar ben sinds een jaar overgestapt op Comodo, omdat die een (gratis) geïntegreerd pakket van firewall, virusscanner en nog wat aanbieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gratis Microsoft Security Essentials wordt ook goed beoordeeld!
bamibal
13 jaar geleden
Hier heb je de beste gratis antivirus progrmma op een rijtje met beschrijving:
( http://freebies.about.com/od/computerfreebies/tp/best-free-antivirus.htm) Ik zelf gebruik AVG ( http://free.avg.com/us-en/download-avg-anti-virus-free) Die beschermt voldoende voor de dagelijkse bezigheden. Ik hen zelf een betaalde op mijn desktop en AVG op een laptop en een netbook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
die eerste link werkt niet, ik kom op een pagina met allerlei freebies, vooral wallpapers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat merkte ik ook, hij verandert de url zelf. Maar als je even doorklikt op de mogelijkheden van de voorpagina kom je er wel op want hij zit er wel bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://freebies.about.com/od/computerfreebies/tp/best-free-antivirus.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
avast! 4 Home Edition is toch de beste virusscanner die er is!
Betaalde virusscanners zijn vaak wat uitgebreider, maar kunnen ook meer belastend zijn voor het systeem (zoals Norton).
Er zijn verscheidene goede gratis scanners die net zo goed werken als betaalde.
Avira en AVG zijn beide scanner die goed uit de test komen (zelf gebruik ik Avira, die is erg snel met scannen).

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier staat bij het beste antwoord een lijst met de best geteste virusscanners: http://www.goeievraag.nl/vraag/goede-gratis-virusscanner-windows-vista.82
Kimath
13 jaar geleden
Ik gebruikte vroeger Kaspersky, helaas een beetje duur ( voor 5 computers) dus ik ben Comodo gaan gebruiken. Prima scan, maar betaalde zijn toch beter zoals hier al gemeld stond dat ze wat uitgebreider zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier zijn de gratis Comodo producten: http://www.comodo.com/products/free-products.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De belangrijkste vraag is "Hoe waardevol zijn je bestanden voor je?" Je zult zien dat organisaties en personen met waardevolle informatie op hun computer echt niet een gratis virusscanner zullen gebruiken.
Het is een beetje vergelijkbaar met een gratis krant of een betaalde krant. Het belangrijkste nieuws staat ook in de gratis krant, maar het specifieke nieuws en de achtergronden zul je bij een betaalde krant krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je was me nipt voor met iets vergelijkbaars, haha!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, leuk om ook een reactie als deze te horen. +
Zoals je al kunt lezen, zijn ze prima. Maar het woord gratis zegt natuurlijk wel wat. Voor een gewone gebruiker is het prima.(Dus met niet al te veel gevoelige bestanden etc etc) Gebruik je je PC/Laptop ook voor andere doeleinden zoals: Zakelijk gebruik,ameteurbasis dingen(zosls mss fotografie, websites maken) Dan kun je beter een betaalde nemen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Amateur moet het zijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, volgens mij ook prima. Ik heb altijd gratis virusscanners gehad. Ik heb nu AVG Free. (Het is alleen wel handig om de computer 1x per week automatisch een scan te laten doen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind ze verschrikkelijk maarja dat is meestal eigen mening
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderbouw die mening dan ook, zo heeft je antwoord geen enkele waarde voor de vraagsteller.
Helaas, het is gebleken dat gratis virusscanners gemiddeld minder tegenhouden dan betaalde.
Ook niet verwonderlijk, want het betreft uitgeklede versies van betaalde versies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzin de beste virusscanner is de gratis avast! 4 Home Edition.
Deze gebruik ik al jaren zonder problemen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste reeds gegevens antwoorden zijn OK; het hangt er vooral van af hoe graag je alle bestanden van je PC wil bewaren.
Heb zelf de laatste 15 jaar al van alles gebruikt en zowel met McAfee, Norton, AVG, Avira etc etc heb je geen 100% zekerheid. Op dit moment gebruik ik NOD32 omdat die erg weinig van je capaciteit vergt en werkt prima.
Als je veel surft en weinig download kun je prima toe met een gratis versie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf werk ik al jaren met zeer veel tevredenheid met Avira.
Deze is licht in gebruik en kost niets, update zichzelf automatisch en voor hij verloopt verlengt hij zichzelf ook weer ....juist ja...geheel gratis.
Als ex medewerker van mcafee moet ik wel zeggen dat het gebruik van je scanner samen gaat met je internet gebruik en alleen een scanner is vaak niet voldoende.
Naast de virusscanner zijn er ook nog tal van (gratis)tools om specifieke besmettingen te bestrijden en te voorkomen.
Met een beetje googelen komt je ze wel tegen.
Een paar voorbeelden Ad Aware, stinger, smitfraud, spybot search en destroy (maargebruik indien mogelijk de university version of een rootkit filter (avg heeft er o.a. 1)
Kijk dus wat je doet en waardoor je besmet wordt en pas daar je programma`s op aan. Er is ook nog een gratis pakketje waar je veel tegelijk mee kunt doen en is gratis google maar op advanced systemcare.
elf heb ik nog nooit software gekocht en ben goed bescherm (mcafee had ik gratis)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Avast, een perfecte gratis scanner. Altijd betrouwbaar en up to date.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik persoonlijk al zo´n 5 jaar Avast Free Antivirus. En aangezien gratis virusscanners minder geheugen gebruiken is het (meestal) beter dan betaalden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb Avast - al jaren - en het bevalt me prima. Maar tja ik maak onbekende emails ook echt niet open!