Hoe zet je een gameserver met RedHat op?

Zie dit filmpje hier zet iemand een server op met ubuntu server (beneden aan de pagina het filmpje)
Reden dat ik daar niet voor kies is omdat ik niet in een terminal wil werken maar op een bureaublad.

Kan iemand mij ook vertellen hoe je via /sbin/ifconfig (je ip) en dan intypt in je browser en hoe je dan kan zien of de server werkt met een test pagina?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het hoeft moet precies een game server te zijn. mag gewoon een server zijn maakt niet uit wat.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het hoeft niet precies een game server te zijn.
mag gewoon een server zijn maakt niet uit wat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Fed,

Als je een server op wilt zetten en je wilt niet met de commandline werken, dan zul je een Windows-server (of Mac-server) moeten opzetten. Overigens is ook dat geen garantie dat je niet een commandline tegenkomt. Het beheer van een server gaat nu eenmaal vaak via de commandline.

Ubuntu is overigens een van de meest gebruiksvriendelijke Linux-distributies. Ze proberen zoveel mogelijk commandline-zaken in schermen onder te brengen. Overigens zal dat niet altijd lukken en moet je bij het opzetten van een server niet bang zijn voor de commandline.

Naast de Ubuntu desktop is er inmiddels ook een Ubuntu Server. Daarmee kun je eenvoudiger een server opzetten, omdat je kunt aangeven wat voor soort server het moet worden.

Toegevoegd na 6 minuten:
PS: met een systeem als Webmin kun je onder Linux veel zaken via een webbrowser regelen. Hieronder heb ik een link geplaatst hoe je dat kunt installeren. Als je dat geïnstalleerd hebt dan kun je ook via een webbrowser (ook vanaf een ander systeem) je systeem benaderen en zo je systeem configureren.