Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer ik mijn bureaublad extern overneem dan wordt alles traag. Mijn internetverbinding is 8 mb

video's etc. zijn helemaal niet te bekijken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
3.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me niet handig om video via extern bureaublad te bekijken. Video is namelijk een constant bewegend beeld en elke wijziging van het scherm moet van de ene naar de andere computer worden gestuurd. Is er geen andere manier om deze video's te bekijken ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Heeft niets te maken met bandbreedte, maar alles met enorme overhead.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het wel degelijk met bandbreedte te maken heeft... Jouw DLS lijn heeft namelijk niet alleen een download snelheid (van 8 Mbps in dit geval), maar ook een uploadsnelheid. Die is vaak een fractie hiervan - 750 kbps bijvoorbeeld. Als je je pc via de DSL verbinding probeert over te nemen via remote desktop, dan moet alle informatie door die 750 kbps lijn - en dat duurt even..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg ervoor bij het opstarten van extern bureaublad dat je de verbinding zo hoog mogelijk instelt en de overige toeters en bellen uit hebt staan, dit moet verbetering geven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ooHenkJanoo zij het al: het heeft dus ook met de upload snelheid te maken. Als dat het geval is, dus dat 750 kb/s uw upload snelheid is, dan moet uw computer alle gegevens die u normaal op het scherm ziet, versturen over die 750 kb/s dan kunt u bijv. bittorrent-programma's zoals UTorrent uitschakelen om te kijken of dit verbetering oplevert. Ik raad u aan om zoveel mogelijk down- en upload programma's uit te schakelen. Een snellere browser is ook een optie voor video's op bijv. Youtube. U kunt Opera of Chrome hier prima voor gebruiken. U moet u ook realiseren dat de computer waarop u een andere computer wilt overnemen al die informatie moet "downloaden". Als uw uploadsnelheid 750 kb/s en de downloadsnelheid van de andere computer bijv. 500 kb/s is, dan begrijpt u wel: dan komt u ook nergens. Die 500 kb/s is een slecht voorbeeld omdat u dit bijna nergens zult vinden. Maar dit is om u duidelijk te maken dat u ook moet kijken naar de downloadsnelheid van de andere computer. Een bekabelde verbinding (LAN) is vaak ook sneller en veiliger (en dus een aanrader voor dit soort dingen). Ik hoop dat ik u geholpen heb en ik wens u verder nog een prettige dag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is de internetverbinding 8 megabyte of megabit per seconde? (dat scheelt namelijk een factor 8)
anyway, misschien ben je een torrent aan het downloaden die je bent vergeten uit te zetten ofzo. kan ook aan je computer liggen: als die erg traag is zal de datastroom van internet trager verwerkt worden. als je een wireless netwerk hebt, kan het zijn dat het niet beveiligd is en je buren ofzo erop meeliften en druk aan het downloaden zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding