Ik moet mijn router steeds van stroom halen en weer aansluiten anders heb ik geen internet wat kan ik daar aan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dat kan aan een aantal zaken liggen.
Begin eens om naar de website van de fabrikant te gaan en kijk of er nieuwe 'firmware' is voor jouw router.
Als die er is, lees dan heel goed de gebruiksaanwijzing hoe je dat moet installeren.
Firmware is de software waar de router mee werkt.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Neem een andere router, routers kunnen inwendig "slijten" zodanig dat ze niet langere tijd op full speed kunnen opereren... Ik heb geen bron, maar ik hoorde dit van een monteur van Chello, die bij mij op bezoek kwam en constateerde dat er niets mis was, maar verving de router/modem toch maar om de reden hierboven gegeven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat euvel hebben wij ook regelmatig.
Wij hebben UPC en een router van een ander merk.
Ik heb me laten vertellen dat we een router van hun merk moesten nemen, dan hadden we daar geen last meer van..hum hum...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben dit probleem ook maanden gehad.
Uiteindelijk op advies een nieuw router gekocht en het probleem was meteen over!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik gebruik ging maken van torrents en andere p2p netwerken kreeg ik dat probleem ook. Dit ligt vaak aan het feit dat de router het aantal connecties niet aankan die gebruikt worden om te downloaden bij p2p netwerken. Het kan uiteraard ook andere oorzaken hebben. Ben je een bepaald programma gaan gebruiken sinds je dat moet doen met die router?