Wat wordt bedoeld met de broncode van een website?

Die schijnt nodig te zijn voor het plaatsen van een gastenboek of iets dergelijks, zoals een reactieformulier, op een internetsite...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verband tussen de broncode van een website en het plaatsen van een gastenboek ontgaat mij eerlijk gezegd. Kun je een link plaatsen van waar je zoiets hebt gelezen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb helaas geen link voorhanden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je je bezighoudt met websites maken vind ik dit wel een heeel rare vraag!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn natuurlijk ook mensen die alles weten vóórdat ze zich ergens mee bezig gaan houden. Ik heb de vraag niet gesteld met als doel het antwoord te krijgen dat dit een rare vraag is. Dat zal in jouw ogen ongetwijfeld zo zijn. Maar wat mij betreft ben ik daar niet mee geholpen en mag het zo zijn dat alle begin moeilijk is?

Het beste antwoord

In Firefox, ga naar Beeld -> Paginabron. Dan zie je de broncode van de pagina, zoals die op de webserver staat. In die code moet je aanpassingen doen om je gastenboek te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank. En waarheen te gaan in IE8?

Andere antwoorden (3)

De broncode is de onderliggende taal waar de pc mee werkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Broncode (html bestanden) is de programmeertaal waarmee een web bladzijde is geschreven en waar de webbrowser de vertaalslag maakt om een leesbaar plaatje op je monitor te laten zien. Er bestaan verschillende versies, welke onderlinge verschillen hebben, waardoor de weergave in b.v. windows Explorer en firefox afwijkingen vertonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms bedoelen mensen met broncode eigenlijk alle bestanden van de website. Dit kan bijvoorbeeld zowel de HTML-code, de CSS-code en de Javascript code zijn... maar sommige websites gebruiken ook een scripting taal zoals PHP-, .Net (ASP / Visual Basic), Perl / cgi, etc.

Het grappige is namelijk dat HTML / CSS en Javascript heel lastig te verbergen is en dus kan bijna iedereen DEZE broncode gewoon opvragen. Dit geldt niet voor scripts die binnen een website gebruikt worden. Zonder de broncode van PHP / .NET etc. kun je de website dus niet zelf aanpassen.