Wat is er leuk aan een twitter, of twitteren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het helemaal niet leuk! Stom geleuter.

Het beste antwoord

Het probleem met Twitter is, dat het door veel mensen wordt gebruikt op een oninteressante manier. Ze gaan zaken melden die niet vermeldenswaardig zijn. Zelf heb ik daarom ook lang niet aan Twitter willen meedoen.

Maar als je serieus kijkt naar de mogelijkheden, dan is het concept natuurlijk wel goed. Je kunt bijvoorbeeld heel makkelijk op de hoogte blijven van het laatste nieuws. Je gebruikt het dan op een RSS (nieuwsfeed) maar dan met de mogelijkheid te reageren.

Dat betekent dat je bijvoorbeeld nieuws van Frits Wester volgt (following) en dat je hem er direct op kan aanspreken en hem vragen kunt stellen. Dat schept een interactiviteit dan normaal niet mogelijk is, tenzij je een goede vriend van Frits bent o.i.d.

Onlangs was er op Nederland 3 een TV Lab serie, met nieuwe programma's. Twitter maakt het mogelijk daar direct op te reageren en te lezen wat anderen vinden. Dat kan ook meerwaarde geven. Je reageert op elkaar en je krijgt doet bijvoorbeeld weer nieuwe ideeen op.

Die interactiviteit trekt veel mensen aan, en daarom heeft Twitter zo veel succes. Maar nogmaals, het is interessant als het op de juiste manier wordt gebracht. Het doet mij ook niet veel om te lezen dat Paul de Leeuw weer eens last heeft van buikgriep om maar een dwarsstraat te noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Dat je je hele geschiedenis van een lange tijd in een oogopslag kan zien...

Meer kan ik ook niet bedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twitter heeft een heel goed concept
Waarbij alles wat je typt in 1 berichtje moet doen in maximaal 140 tekens.
Je word dus gedwongen dit af en in te korten.
Twitter heeft een verslavende werking waarbij je vele activiteiten, grapjes, nieuws, of anekdotes kwijt kan voor je volgers.

Soms weten mensen in een omgeving eerder dat er ergens brand is via twitter dan dat de brandweer dat weet.

Je moet er maar net van houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook niet mijn ding maar mensen vinden het leuk om zo op de hoogte te blijven van elkaar en je kan op een hele snelle manier informatie versturen en ontvangen. Als er iets in de wereld gebeurd komt dat gelijk op twitter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een moderne manier van een dagboek bijhouden. Alleen, vroeger was een dagboek geheim en mocht niemand hem lezen en tegenwoordig mag iedereen alles van je weten en er zelfs op reageren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twitter kun je op veel manieren inzetten. Opschrijven waarmee je bezig bent is meestal voor bijna niemand, behalve jezelf, interessant.
Zet je het professioneel in, (door mensen uit je beroepsgroep te volgen en alleen mensen die voor jou interessant zijn, jou te laten volgen) kunnen er interessante situaties ontstaan. Het is de snelste manier van netwerken die ik ken.
Als ik specifieke info nodig hebt, en ik stel die vraag via twitter dan, rolt het antwoord binnen een paar minuten binnen.
Ik blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en sites en ben zo altijd up to date.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik twitter ook. Wat ik er leuk aan vind? Dat weet ik eigenlijk niet. Maar het voelt wel als een soort dagboek xd.
Wel handig, beetje bijhouden wat je doet enzo xd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat er leuk is aan twitter is niet uit te leggen. Dat moet je beleven.

Het is net alsof je een gebeurtenis verteld wat, op het moment van gebeuren, hilarisch was maar wat in een verhaal niet overkomt. Je had er bij moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik twitter ook af en toe, maar of t leuk is?
Je kan af en toe je mening over iets kwijt
of wat je aan t doen bent, ik denk dat t belangrijker
word gemaakt, dan het in werkelijkheid is,
het is meer het gevoel van erbij horen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon verteln wat je aan het doen bent
Of wanner je iemand op straat ziet kan je tweeten " sorry menneer maar de broek kan echt niet LOL xD" of zo iets.
Maar het is ook meer iets voor de jeugd net als hyves en msn enzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat twittereren voor de jeugd is, kan heel makkelijk met cijfers worden tegengesproken. Ondanks dat er veel onderzoeken hierover zijn met verschillende resultaten, ligt de gemiddelde leeftijd rond de 40 jaar.

Ik gebruik Twitter zelf voor 2 dingen:
1) Ik blijf op de hoogte van interessant nieuws, artikelen en blogs door mensen die in mijn vakgebied zitten te volgen.

2) Via twitter merk ik dat op een laagdrempelige manier contact heb met mensen die ik anders nooit ontmoet zou hebben.