Kan je de startpagina van Firefox veranderen?

ik heb een download programma geïnstalleerd op mijn computer, maar daardoor is de startpagina van Firefox veranderd. het programma heet iMesh, de startpagina is ook van iMesh. (zie afbeelding)
Eerst wist Firefox gewon dat als je alleen 'you' intypte, dat je naar youtube wilde, maar nu moet je zelfs .com of .nl erbij typen.

weet iemand of je de startpagina weer terug kan zetten op de firefox-startpagina?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1K

Het beste antwoord

Ik zou ook even in about:config kijken. Daar slaat Firefox alle instellingen op. Je kunt gewoon about:config in de locatiebalk van Firefox invoeren en dan op Enter drukken.

Als je dit voor een eerste keer opstart, dan krijg je eerst een waarschuwing te zien. Daar hoef je je niet veel van aan te trekken en je kunt gewoon op de knop in dat scherm klikken.

Vervolgens zie je alle instellingen van Firefox. Met de Filter-balk bovenin kun je zoeken op een bepaalde instelling of waarde. Tik daar bijvoorbeeld eens imesh in, zodat je kunt zien of er nog bepaalde instellingen zijn die naar imesh verwijzen. Als dat iets oplevert, dan kun je met de rechtermuisknop op deze instelling klikken en kiezen voor Herinitialiseren. Daarmee krijgt deze instelling weer de standaard-waarde en verwijst die niet meer naar iMesh.

Ik heb namelijk het sterke vermoeden dat iMesh niet alleen je startpagina heeft aangepast, maar bijvoorbeeld ook zoekpagina's van je browser.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het werkt!
heel erg bedankt

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom een min ?
Ga in je menubalk naar Extra/Optie/Algemeen, daar kun jij de startpagina van jou keuze instellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je startpagina is veranderd sinds je imesh hebt geïnstalleerd,dit kan duiden op spyware omdat de startpagina ongewild is veranderd.
Het is bekend dat veel file share programma's ''extra'' dingen mee installeert zonder dat de gebruiker hier van weet.
http://www.computerplusclub.nl/30.html
Ik ben benieuwd of,als je de startpagina weer op de juiste hebt geïnstalleerd wat hij dan doet.
Het kan zijn dat de pagina wel goed blijft staan,maar het kan ook zo weer terug springen op de startpagina die door die spyware is geïnstalleerd.

Mijn voorgangers hebben je al uitgelegd hoe je je pagina weer goed kan krijgen.
Kijk in vervolg uit welk programma je download of installeerd,je krijgt soms ongewild troep op je pc.

Voor alle zekerheid zou ik als ik jou was je pc scannen op spyware.
Kijk eens op het volgende forum.
http://www.nucia.eu/
Daar staan veel nuttige tips en trucs om spyware te verwijderen en in de toekomst te voorkomen.

Succes!