Waarom willen alle community sites (hyves, youtube etc) allemaal zoveel mogelijk leden?

Leden die namelijk niet upgraden naar een betaald account brengen toch niks op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

het geld wat deze websites moeten verdien om deze site in de lucht te houden komt uit reclame banners genoemd.
Hoe meer bezoekers er op de site komen hoe meer bedrijven reclame willen maken op de site. Hoe meer de makers kunnen vragen voor een banner
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als ze meer leden hebben, kunnen ze meer reclame banners aan mensen laten zien. Daar verdienen ze het meeste geld mee.

Toegevoegd na 1 minuut:
En op een site als Facebook zijn er spellen met 'microtransacties', een klein bedrag dat je betaald om extra spullen te krijgen. Hier verdienen ze ook geld mee.
Kimath
13 jaar geleden
Op dergelijke sites is bijna altijd reclame te zien. Voor elke 'view' krijgen de eigenaren betaald, dus elk lid brengt weer een beetje extra op. Bovendien kunnen ze als hun site groter en bekender is betere advertentie en samenwerkingscontracten afsluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de reclames (Google Ads e.d.) en hoe meer mensen er op een netwerk zitten (zeker met sites als Hyves) hoe meer nieuwe mensen er lid zullen worden - hun kennissen e.d. zitten tenslotte op deze sites en niet op Facespace (geen echte site natuurlijk :') ). Als je het aan mij vraagt de enige reden dat Hyves nog steeds zo populair is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij een hyves kan je een banner kopen .. en dan betaal je een bepaald bedrag per 1000 mensen die jou banner zien..
zegmaar 1 euro per 1000 mensen....

stel dat hyves maar 3.000 pageviews per dag heeft is dat 3 euro per dag wat hun verdienen..

maarjah hyves heeft misschien wel 500.000 pageviews per dag ...

500 X 1= 500 euro per dag ..

snap je het nu ongeveer :P?

hoe meer leden hoe meer geld ;)

groeten Mark
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast dat een grote omvang meer inkomsten kan betekenen, is het 'netwerk effect' voor een community site ook heel belangrijk; dat wil zeggen hoe meer mensen zijn aangesloten op het netwerk hoe relevanter en waardevoller het wordt. Als er weinig mensen lid zijn van een community, zal het weinig betekenis hebben en weinig aantrekkingskracht hebben voor nieuwe leden. Dit geldt bv. ook voor de telefoon; als weinig mensen er een hebben, heb je er zelf ook weinig aan. Daartegenover, als er eenmaal een grote hoeveelheid mensen op een netwerk zijn aangesloten, dan zal dat steeds interessanter worden voor anderen om zich daar bij aan te sluiten. Daarom is er vaak maar één netwerk wat uiteindelijk overblijft en dominant wordt.