Zijn livestreams van voetbalwedstrijden toegestaan?

Zit de wedstrijd Celtic- fc Utrecht te bekijken via een of andere duistere website. Zo zijn erdiverse websites waar je via een livestream voetbalwedstrijden kunt bekijken. Is dit eigenlijk wel toegestaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Meestal niet, als je het hebt over duistere sites.

Soms worden wedstrijden legaal uitgezonden, dat is dan altijd door een omroep of door bijvoorbeeld de FIFA. Maar van de Eredivisie is bijvoorbeeld alleen aan Eredivisie Live het recht verleend om live uit te zenden, alle Eredivisie streams via p2p/sopcasts e.d. zijn dus in feite verboden. Dat zal voor veel wedstrijden gelden, als je perse legaal wilt kijken moet je op de officiële sites van omroepen (www.nos.nl/sport bijv.) of voetbalfederaties (FIFA bijv.) kijken. En dan zal je veel missen waarschijnlijk omdat voor een groot deel geen internetrechten zijn verstrekt/verkocht... Via televisie kan je vaak nog het beste kijken en ook in de beste kwaliteit over het algemeen. Een sopcast Eredivisie is best vervelend bijvoorbeeld: je ziet de bal haast niet, dat kan je dus maar beter op je tv kijken.

En wat de Eredivisie zegt over de livestreams komt erop neer dat ze er van alles aan doen om die 'duistere' sites uit de lucht te krijgen, maar het is dweilen met de kraan open denk ik ;-)

Toegevoegd na 49 seconden:
Ps. Wat is de uitslag geworden? Wedstrijd afgelopen ;-)