Heeft iemand ervaring met 2e hands boeken kopen bij bol.com?

Hoe werkt het mechanisme en is het betrouwbaar, ik bedoel je betaald en hoe wordt het dan verstuurd (vanuit bol.com, of vanuit de aanbieder van het boek)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
6.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
antwoorden zijn goed kan toevoegen dat ik heb tot nu zo iets van 60 boeken verkocht en nooit een probleem gehad + je kan een deel van je inkom schenken via bol.com aan een goed doel om kinderen te helpen met lezen zie: http://www.bol.com/nl/m/service/mini-room-to-read/index.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klopt wat hierboven is beschreven, niets aan toe te voegen. Ik heb zelf goede ervaringen met het kopen en verkopen van tweedehands boeken op bol.com. Altijd netjes op tijd in huis, geen problemen met betalingen en de boeken waren in redelijk goede staat. Ikzelf vind bol ook beter en betrouwbaarder dan bv marktplaats of speurders.

Het beste antwoord

Tweedehands boeken kopen bij bol.com is veel betrouwbaarder dan via marktplaats.

Je besteld het boek, je krijgt het thuisgestuurd met een rekening erbij die je gewoon overmaakt aan bol.com.
Bol zorgt verder voor de afhandeling van de betaling aan de verkoper.

Je hoeft hier dus niet van tevoren te betalen, zoals op marktplaats wel het geval is.

Toegevoegd na 5 minuten:
Oh, je vraagt nog hoet het mechaniek werkt.

De verkoper zet zijn aanbod online en geeft aan wat de prijs is.
Jij ziet het boek en wilt het kopen. Je klikt op "bestellen" (of hoe het ook alweer heet).
Op dat moment gaat er vanuit Bol.com een mailtje naar de verkoper dat er iemand is die het betreffende boek wil kopen.
De verkoper kan op dat moment nog de verkoop weigeren, omdat hij het boek bijvoorbeeld net via marktplaats verkocht heeft of het boek niet meer kwijt wil.
Op het moment dat hij op: Bevestig bestelling drukt, krijg jij een mailtje dat het boek aan jou gestuurd wordt.

De verkoper krijgt vervolgens een "pakbon" die hij moet uitprinten. Deze pakbon is de factuur voor jou. Hij vermeld tevens de adresgegevens waar de verkoper het boek naar toe moet sturen.

De verkoper verpakt het boek, zorgt voor de frankering*
Vervolgens gaat de verkoper naar de brievenbus of bij een levering die niet door de brievenbus past naar het postkantoor of het DHL-verzendpunt ** en verzend het pakje.

* Nadeel van het verkopen via bol.com is dat je als verkoper zelf opdraait voor de verzendkosten, tenzij het boek niet door de brievenbus past, dan draagt bol.com 2,95 mee aan verzendkosten, wat uiteraard nooit alle kosten dekt

** Verzenden van pakketjes via DHL is bijna 2 Euro voordeliger verzending via het postkantoor. Enig nadeel is dat het pakketje één dag langer onderweg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De (tweedehands)verkoper stuurt het boek in opdracht van BOL naar jou op. Bol verzorgd de financiele/administratieve afhandeling!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb afgelopen vrijdag 2 boeken besteld via bol.com, 1 nieuw en 1 tweedehands. Heb betaald via ideal, kreeg netjes een betaalbevestiging via de mail, waarin stond levertijd nieuwe boek 1 werkdag, levbertijd 2ehands boek 2 tot 8 werkdagen. Zaterdagmmiddag kreeg ik netjes het tweedehandsboek al, en vandaag het nieuwe boek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb recentelijk vier boeken gekocht op die manier. Twee werden er geannuleerd door de verkoper, en het geld daarvan werd gewoon netjes teruggestort via bol.

de andere twee boeken werden gewoon netjes verstuurd. Bol vraagt wel commissie voor de bemiddeling.

met vr groet,

krakkie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Regelmatig koop ik tweedehands boeken en CD's via bol.com en ik moet zeggen, het gaat altijd goed. Ik ben er zeer tevreden over en de lagere prijs vind ik ook helemaal goed. :-)