Van het aantal sites in de Wereld of in Nederland kan alleen een schatting gemaakt worden.

Op 26 januari 2010 werd het aantal sites in de wereld geschat op 23,98 miljard.( 23.980.000.000) Het aantal Nederlandse pagina's op het internet bedraagt: 693.31
miljoen.

De omvang van het World Wide Web is gebaseerd op de schattingen van het aantal pagina's dat door de zoekmachines, zoals Google, Windows Live en Bing is
geïndexeerd. Het totaal van deze zoekmachines wordt bij elkaar opgeteld maar daarvan wordt een ruime hoeveelheid aan geschatte overlap afgetrokken. De geraamde omvang van het geïndexeerde World Wide Web is daarom altijd aan de voorzichtige kant, het werkelijke aantal sites ligt waarschijnlijk veel hoger.
AlphaLimaSierra