Waar vind ik dit computerspel? Het is een soort Pacman, maar het wordt op een steiger gespeeld in plaats van in een doolhof.

Het is een tweedimensionaal computerspel dat online door één persoon wordt gespeeld. Het lijkt op Pacman, maar wordt niet gespeeld in een doolhof, maar op een steiger. Je moet in het spel steeds trappetjes op en af en daarnaast naar links en naar rechts om punten te verzamelen en om vijanden te ontwijken. Als je alle punten van een level hebt verzameld, ga je naar het volgende level. De basiskleuren waren zwart, wit, rood en geel. Weet je welk spel ik bedoel? En op welke website vind ik het? Ik heb het ooit op internet gezien in 2003.

Extra uitleg: Het spel kon echt óp een website worden gespeeld, waar ik dus nu graag de URL van zou willen vinden. Je hoefde je er niet voor aan te melden en je hoefde niet te downloaden. Het intypen van de URL was voldoende om het spel te kunnen spelen.

Extra aanvulling na het eerste antwoord: Donkey Kong is het niet.

Aanvulling na vijf antwoorden: Ik ben niet op zoek naar een oud spel van de Commodore 64.

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor de antwoorden.

Helaas heb ik het spel nog niet kunnen terugvinden.

14 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Antwoorden (5)

Het klinkt als Donkey Kong

Toegevoegd op 03-05-2009 22:19:56
Met in achtneming van de veranderingen die je hersenen toepassen gedurende zes jaar op je herinneringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Dank voor je antwoord, maar Donkey Kong is het helaas niet. Het spel dat ik zoek, zag er nog eenvoudiger uit. De achtergrondkleur was wit. De steigers zwart. En verder werd er geel en rood gebruikt in het spel, waarschijnlijk voor het poppetje en de te verzamelen punten, misschien ook blauw voor de 'vijanden'. Hoe het poppetje, de punten of de 'vijanden' er uit zagen, weet ik helaas niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het soms Jumpman wat ooit een Commodore 64 spel was?

Toegevoegd op 03-05-2009 23:25:10
http://www.archive.org/details/C64Gamevideoarchive24-Jumpman/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was het soms Mr. Robot op de Commodore 64? Het spel is via een online emulator te spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gok op Jumpman:

http://www.youtube.com/watch?v=FPCiuDooDI0

of Lode Runner :

http://www.youtube.com/watch?v=iC4kT8nWQdg