Kan men de kwaliteit van live streams verhogen door aanpassingen aan je pc-laptop? door software ? Of kan je er persoonlijk niks aan verbeteren.

Het beeld is bij mij niet vloeiend (bijv.voetbalmatchen)

Toegevoegd na 1 minuut:
sterkere processor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
2.4K

Antwoorden (2)

Jammer dat de specificaties er niet bij staan, dat zou zaken kunnen uitsluiten.

Er zijn meerdere factoren die meespelen.
Processor, geheugen en grafische kaart zijn erg belangrijk, maar vergeet de snelheid van internet niet en of je wel of niet aan een netwerk aangesloten zit.

In principe kan je de stream openen en pauzeren, nu zal hij bufferen, het inladen van je stream.
Wanneer je later op play drukt, zal hij doorspelen, omdat hij in het geheugen staat.
Sluit verdere applicaties en check je taskmanager (ctrl, alt, del).

Voor nu lijkt me dit het beste antwoord, kijk of je nog je specs. kan posten :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goeie codec (de software die het bestand omzet naar beeld) maakt heel veel uit. Verder moet je PC natuurlijk snel genoeg zijn (CPU), voldoende geheugen hebben (Memory) en de data moet snel en continue genoeg aangeleverd worden (je internetverbinding en natuurlijk de server die de stream levert).

Verder zorgen virusscanners soms voor (te) veel vertraging. Als je harde schijf vol is (minder dan 15% vrije ruimte) gaat het beeld ook sneller schokken.
Vista is sowieso langzamer dan XP of W7.

Dus ja, je kan de kwaliteit voor een deel beinvloeden.