Ik zie ineens allerlei MSN contacten zich aanmelden via webmessenger, terwijl ze zelf van niets weten dat ze het zo aanmelden, hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

Via hun mobiel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad via een mobiel,naar er zijn ook nog steeds mensen die op sites hun msn adres en wachtwoord invullen omdat er iets beloofd wordt dat aantrekkelijk klinkt. Dit is een recentere vorm van spam waarmee soms reclame uitingen worden verstuurd met het adres van de invuller waardoor dit weer betrouwbaarder lijkt omdat je de afzender kent. Vaak krijg je dan een email dat er iets leuks is gezien of een msn berichtje dat ook verzonden kan zijn terwijl jij offline was. Het heeft een gemeenschappelijk kenmerk, er is altijd een link die aangeklikt moet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, heb ik bij mezelf gemerkt, sinds een nieuwe versie van Hotmail was dat. Ik wist nergens van, maar zie ineens mijn messenger op vreemde wijze verschijnen. Ik vermoed dat er een samenhang is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik bij mijn Hotmail kijk links zie ik staan: Messenger

Aanmelden bij Messenger
Start

terwijl ik al aangemeld ben met mijn oorspronkelijke Msn
Ik denk, daar vanaf blijven, niet nog een keer aanmelden dus.
Op het Messengers-prikbord van Startpagina worden problemen met offline / online gemeld (met WLM 8). Is dat ook jouw probleem ?

In het (voorlopig) laatste antwoord meldt iemand dat hij zijn wachtwoord 2 keer heeft gewijzigd en dat vervolgens het probleem was opgelost.

Echter meldt iemand anders dat het probleem bij hem opeens was opgelost (en later ook weer terug was). Kortom, het blijft een vaag probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze mensen maken vaak gebruik van een Social Hub van Samsung of andere varianten van andere merken.
Als je je mail continu laat synchroniseren bijv. je hotmail, dan bestaat de kans dat je tegelijkertijd ook online bent op msn omdat je dat in je toestel hebt aangegeven.