wat is de volgorde om een webpagina van mijn bedrijf op het internet te krijgen?

Hoi ik ben net een eigen bedrijf gestart en wil een internetpagina maken van mijn bedrijf. Ik heb inmiddels een domeinnaam kunnen claimen. Maar hou nu verder?
Eerst natuurlijk een idee hoe de website eruit moet zien en de vulling qua tekst dan. Hoe lopen de stappen vervolgens verder dan? Stel ik heb mijn webpagina klaar, hoe krijg ik hem in de lucht. Wat zijn daar de stappen voor? En waar moet ik op letten?

Dank je wel alvast voor een reactie.
Rik

Toegevoegd na 6 minuten:
ik heb deze vraag iets anders gesteld de vorige keer, maar heb daar niet het juiste antwoord kunnen vinden. vandaar wat uitgebreider mijn vraag. Vorige was: http://www.goeievraag.nl/vraag/website.71550

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Antwoorden (5)

Je kan bij het bedrijf waar je je domein geclaimed hebt (Je provider), ook'hosting' bestellen. Dan koppelen zij een stukje van hun computer aan jouw domein naam. Jij hoeft dan alleen je pagina's maarop hun server te zetten (Uploaden, met bv windows commander of een ander P programma).

Veel providers bieden ook de mogelijkheid om hun eigen software te gebruiken om eenwebsite in elkaar te knutselen. Heb je diemogelijkheid niet, dan kan ik je aanraden om een keer coffeecup HTML editor te bekijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er niet zoveel ervaring mee hebt zou ik je een bedrijf aanraden die dit dagelijks doet.

Kost wel iets geld (hoeft niet veel) maar dan weet je zeker dat het goed gebeurd en dan kan jij je richten op zaken waar je goed in bent.

Toegevoegd na 9 minuten:
Probeer het eens bij de bron, omschrijf wat je wilt en iemand zal het voor je doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast een domeinnaam heb je hosting nodig. Dat is in feite iemand die zijn server (die altijd met internet verbonden is en altijd aan staat) beschikbaar stelt om een website op te draaien. Het makkelijkste is om een domein en hosting bij 1 bedrijf onder te brengen.

Daarna maak je je site in de opmaaktaal HTML en plaats je hem met FTP op de server. Beschrijven Hoe dat precies moet gaat hier veel te ver. Zoek eens op "zelf website bouwen". Er zijn legio sites die het in detail beschrijven.

Als het allemaal te ingewikkeld lijkt of is kun je voor een redelijk bedrag best iemand inhuren die het voor je doet. Je hoeft je dan alleen bezig te houden met de inhoud, wat op zich al werk genoeg is. Je kunt op "webdesign" zoeken om bedrijven te vinden die dat voor je kunnen doen.

Mocht je het willen uitbesteden vraag dan minstens 2 offertes aan. Door met verschillende bedrijven te praten krijg je een beter beeld van wat er allemaal kan en wat het moet kosten.

En aangezien je net gestart bent: bedenk goed wat je perse nodig hebt en wat "nice to have" is. Begin klein en laat je site groeien zodra je er behoefte aan hebt. Zo houd je alles overzichtelijk en de kosten in de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Advies, laat dit door een ervaren persoon doen. Het maken van een goede website is niet zo eenvoudig en alleen nog maar een begin. Als je later wilt uitbreiden en de basis is niet goed, dan kun je weer van voren af aan beginnen. Een provider c.q. webhost vinden is vrij simpel.
Een van de belangrijkste onderdelen van een website is "hoe kunnen internetters mijn site vinden"?? Zoekmachines zoals google moeten je site kunnen indexeren aan de hand van "keywords", een site op internet zetten welke door niemand wordt gevonden heeft weinig of geen zin!! mocht je interesse hebben neem gerust via e-mail kontakt met me op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* Onderschat inderdaad het maken van een goede website niet, vaak is het verschil tussen eigen-maaksel en een professioneel gemaakte website snel te zien. Laat het budget het echt niet toe, dan de volgende stappen.

Zie hier een artikel over het zelf bouwen van websites en enkele tips:
http://www.artikelpost.nl/webdesign/zelf-een-zakelijk-website-bouwen.html

In het artikel in ieder geval de suggestie voor het gebruik van gratis html templates. Zie hieronder een site waar je er een veeltal kunt vinden.

De 1e stap is in ieder geval, denk na over wat je met de website wilt bereiken en hoe je zelf denkt dit te kunnen bereiken? En zorg dat je de teksten voor de website klaar hebt voordat je begint met bouwen.