zoiets:

Username:

staat op http://www.w3schools.com/html/html_forms.asp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in bv Firefox (browser) in je menubalk kijkt onder de optie 'beeld' of 'view' vind je daar de optie 'bron' of 'source', als je deze aanklikt krijg je de pagina in HTML code te zien. Dit werkt hetzelfde voor Internet explorer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie afbeelding

Toegevoegd na 3 minuten:
Beeld .... Bron... of
View ..... Source
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer u op de F12 toets drukt in Internet Explorer 8 krijgt u het Ontwikkelhulpprogramma scherm.
Hier kunt u de alle HTML inhoud en scripts bekijken en eventueel ook bewerken of valideren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik snap je vraag niet helemaal... Een formulier dient, ook in HTML-vorm, om iets op in te vullen en door te geven. Dus als je bv wilt dat de bezoeker van je site zich opgeeft voor de nieuwsbrief die je maandelijks rondmailt, dan vraag je of hij een formulier wil invullen om zn op te geven als zijn voor en achternaam, welke plaats/land hij woont en vooral zijn email-address. Ik neem aan dat je zelf al weet welke punten je nodig hebt.
Aan het eind van een formulier staat vervolgens een SUBMIT-button, en deze roept een bepaald stuk code aan om de opgegeven info eerst te valideren (-is er wel IETS ingevuld, is er wel een GELDIG email-address ingevuld...) alvorens het zal worden verwerkt en/of verstuurd.
Ik denk dat als je dit soort dingen al weet, dat je dan ook wel weet hoe je in html een formulier moet maken. Weet je dat niet dan heeft het ook geen zin om een formulier te maken...

Toegevoegd na 1 minuut:
"invullen om zn op te geven "
moet natuurlijk zijn:
"invullen om zaken op te geven "