Hoe kan ik op mijn website aangeven of mijn ftp-server online of offline is ?

Ik heb een website (of eigenlijk nog maar 1 pagina) die ik op mijn eigen computer (webserver) heb staan, en ik heb op een andere computer een ftp-server draaien.
Op mijn webpagina staat een link naar de ftp-server. De webserver draait 24/7 en de ftp-server staat alleen overdag en/of 's avonds aan.
Nu wil ik graag achter de link op mijn website een icoontje met de serverstatus van de ftp-server. Voor als de server online is een groen bolletje en als 'ie offline is een rood bolletje (of een ander icoontje ipv een bolletje).
Is daar een HTML-code voor of iets anders wat ik daarvoor op mijn webpagina kan zetten ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Kijk eens bij.... http://www.whatsupgold.com/

Heb ik tijden mee gewerkt en beviel prima.