De term "flicker" slaat denk ik op het flikkeren van licht, bijvoorbeeld bij het tonen van films (tussen de beeldjes door) of dia's. Het werd kennelijk geassocieerd met het tonen van foto's en men vond het een leuke naam.

Waarom de website flickr is genoemd is per ongeluk. Het domein flicker.com was niet te koop of wilde de eigenaar niet verkopen. Er is toen gekozen voor flickr, wat geen bestaand woord is.

Bijgaande link geeft ook aan dat sommige bedrijven foutief gespelde domeinnamen kopen in de hoop mensen te trekken. Fickr doet dat dus net andersom. Het spelt zelf zijn naam fout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke plus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yep +