Bestaan er routers waar je zowel bedraad als draadloos je pc op kunt aansluiten?...(upc)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kunnen alle draadloze routers. Meestal hebben ze drie of vier aansluitingen aan de achterkant (ziet er uit als de ingang van een telfoonstekkertje, maar dan iets breder en met meer pinnetjes). Daarnaast zit er een zelfde ingang op die je verbindt met het modem van UPC (ook via een netwerkkabel).

Antwoorden (8)

Je moet zelf maar bepalen of deze oplossing iets voor jou zou kunnen zijn:

De Fritz!box, bijvoorbeeld model 7170, kun je aansluiten op het modem dat je van UPC krijgt. De Fritz!box functioneert dan als router. Daarop kun je dan maximaal drie PC's aansluiten via een Internetkabel; daarnaast heb je een draadloze verbinding op je Fritz!box.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ja. Zeer veel router / modem combo's hebben deze optie. Het si wellicht het handigste om even bij bv de mediamarkt plangs te gaan. Er zijn zo veel opties dat je echt even moet kijken naar w3at voor jou het beste is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgen mij bijna allemaal wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk elke draadloze router is daar geschikt voor

maar onthoudt even dat het kastje dat je van upc hebt meestal niet draadloos is.

Dus of je vraag of upc een draadloos MODEM kan leveren
(denk het niet of erg duur)

of je koopt gewoon een draadloze router in de winkel
heb je dus wel een extra kastje maar is waarschijnlijk goedkoper dan upc vragen en draadloos modem te leveren
op marktplaats zijn ze bij bosjes te koop
capthavoc
13 jaar geleden
Heb zelf een goedkope router van Belkin en dat werkt prima. Hierop heb ik een PC via een netwerk kabel en de laptop maakt draadloos verbinding hiermee.

Maar let op (waarschijnlijk vast ook niet jouw bedoeling, maar toch).... het is niet mogelijk een PC zowel draadloos als ook tegelijkertijd met draad aan te sluiten (waarom zou je het willen). Maar dit zal niet werken, je moet kiezen... of via een kabel of draadloos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IMPORTAND !!!!
Heel belangrijk bij de aanschaf van een router is -WELKE DOWNLOAD SNELHEID HEB JE VAN UPC". Heb je 60 Mb of hoger (zelfs 120 Mb is mogenlijk) dan is het raadzaam om een "N" router aan te schaffen. Deze geeft dan in ieder geval de hogere downloadsnelheid door. Laat je in een winkel goed adviseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou u een dlink router aanraden, heb zelf één en u kunt 4 bekabelde pc's aansluiten en ook kunt u nog wireless over uw home netwerk surfen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik zelf de door UPC geleverde Netgear router,deze is
zowel draadloos als met een bedraad, de bedoeling van een router is alleen dat je met meerdere pc's te gelijk kan internetten.